Dupa ce la inceputul acestei saptamani presedintele PD, Emil Boc, anunta ca sustine construirea autostrazii Bechtel, mentionand chiar ca va media negocierile dintre Ministerul Transporturilor si compania americana, miercuri, liderul democrat s-a razg

Dupa ce la inceputul acestei saptamani presedintele PD, Emil Boc, anunta ca sustine construirea autostrazii Bechtel, mentionand chiar ca va media negocierile dintre Ministerul Transporturilor si compania americana, miercuri, liderul democrat s-a razgandit. Boc nu a mai tinut mortis sa medieze intalnirea dintre americani si Ministerul Transporturilor.
Seful PD dovedeste reale calitati de acrobat. In doar doua zile, Boc a reusit sa se dea peste cap in chestiunea autostrazii , trecand de la o extrema la alta. Mai intai a anuntat ca nu abandoneaza autostrada Bechtel, ci va continua sa faca lobby pentru aceasta investitie. Apoi si-a luat prin surprindere colegul de partid, pe ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, anuntandu-se, fara stirea acestuia, ca va juca rolul de mediator in cadrul negocierilor. Privat probabil de informatii exacte cu privire la discutiile dintre ministrul Transporturilor si Bechtel, Boc s-a vazut contrazis de Dobre. Intrebat daca este adevarat ca avansul anual la proiectul Bechtel se ridica la suma de 300 de milioane de euro, asa cum sustinuse seful PD, ministrul Dobre a negat informatia. "Nu, nu este adevarat. Este o clauza contractuala pe care o negociez", a intarit acesta.
Dupa ce doua zile la rand "Curierul National" a incercat sa afle motivatia pentru care liderul democrat a ajuns din primar-presedinte in postura de mediator intr-o chestiune care nu pare a avea vreo legatura cu atributiile sale, Boc a continuat seria piruetelor. Miercuri, a ales sa ramana la Cluj, fara sa mai medieze, asa cum anuntase, runda de negocieri dintre americanii de la Bechtel si reprezentantii Ministerului Transporturilor. Surse din ministerul condus de Gheorghe Dobre au tinut chiar sa precizeze, vizavi de asa-zisa prezenta a lui Boc la negocieri, ca "Ministerul Transporturilor nu e Primaria Cluj-Napoca".
Aceleasi surse ne-au mai dezvaluit ca ministrul Dobre nu intentioneaza sa faca nici un fel de referiri cu privire la stadiul discutiilor cu Bechtel. "Dl. ministru va anunta mai multe detalii pe marginea acestui subiect dupa finalizarea negocierilor", ne-a declarat Sorin Manole, ofiter de presa in cadrul Ministerului Transporturilor. In ciuda insistentelor, ieri, Emil Boc a refuzat sa-si precizeze pozitia in cazul proiectului Bechtel.

500 de angajati ai Bechtel, disponibilizati

Peste 500 de angajati ai companiei americane Bechtel, care executa lucrarile la Autostrada Transilvania, sunt disponibilizati incepand de ieri, procedura urmand sa fie incheiata pana la jumatatea lunii septembrie. Liderul Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, a declarat ca o parte din fostii angajati ai Bechtel au sanse sa fie incadrati de catre consortiul italian Garboli Conicos - Tirena Scavi, care executa la Cluj-Napoca lucrari de reabilitare a 288 de strazi. La randul sau, liderul de sindicat al angajatilor de la Bechtel, Iovian Ognean, a declarat ca sansele de reincepere a lucrarilor la autostrada in acest an sunt minime. "Poate vor reincepe din martie 2006", a precizat Ognean. Disponibilizarile au avut loc ca urmare a faptului ca Bechtel nu a mai avut bani pentru plata salariilor, in conditiile in care Guvernul nu a mai alocat nici un ban pentru construirea autostrazii pana la renegocierea contractului.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.