Acest concept-car este reprezentarea unei viziuni a marcii pentru vehiculele de loisir sau SUV (Sport Utility Vehicle).
Dotat cu o capacitate de adaptare surprinzatoare in ceea ce priveste modularitatea exterioara, cat si prin conceptia inovat

Acest concept-car este reprezentarea unei viziuni a marcii pentru vehiculele de loisir sau SUV (Sport Utility Vehicle).
Dotat cu o capacitate de adaptare surprinzatoare in ceea ce priveste modularitatea exterioara, cat si prin conceptia inovatoare a spatiului sau interior, C-Crosser se adreseaza tuturor celor care se afla in cautarea unui vehicul foarte polivalent, care sa raspunda dorintei lor de aventura, de libertate, de confort si de vitalitate.
Citroën ofera o noua abordare a capacitatilor dinamice ale unui vehicul allroad si asigura un nivel ridicat de siguranta fata de sistemele conventionale, si asta datorita controlului electronic permanent. Imbinarea dintre electronica si hidraulica: isi tine toate promisiunile facute.

Deschiderea spatiului

Conceput pentru a privilegia habitaclul, modelul C-Crosser prezinta o morfologie atipica in care spatiul a fost castigat in latime si printr-o inaintare a pasagerilor din fata. Acestia, in pozitie mai ridicata fata de arhitectura traditionala, beneficiaza de o viziune panoramica ce depaseste frontiera dintre interior si exterior.
Geamul pavilionului care se gaseste in continuarea parbrizului subliniaza acest sentiment de care profita, in mod egal, si pasagerii de pe locurile din spate. Spatiul din fata este conceput pentru trei persoane. Soferul poate alege, dupa cum doreste, sa se instaleze in dreapta, in centru sau in stanga, si asta datorita postului de condus mobil cu comenzi electronice care utilizeaza tehnologia "by wire".
Aceasta tehnologie reprezinta o inovatie majora in termeni de concepere a postului soferului, suprimand orice legatura mecanica intre comenzi si piesele componente ale masinii (motor, directie, franare). Astfel, pentru a permite degajarea totala a nivelului picioarelor, C-Crosser regrupeaza ansamblul comenzilor postului de conducere pe volanul cu comenzi centrale fixe.

Transformare dupa voie

C-Crosser este conceput pentru a se adapta cat se poate de bine situatiilor de viata cele mai variate. C-Crosser ofera o modularitate de caroserie care ii permite ca doar cu o atingere sa se transforme in pick-up. O simpla apasare a comenzii electrice permite escamotarea capotei portbagajului si a capotei spate in portbagaj.
Scaunele din spate se escamoteaza, de asemenea, foarte simplu, ansamblul permitand eliberarea unei suprafete de incarcare, perfect plata, cu dimensiuni generoase (1,90 m x 1,20 m). Pentru confortul pasagerilor din fata este posibila, de asemenea, izolarea spatiului acestora, prin ridicarea unui geam integrat in bancheta. De altfel, accesibilitatea in masina este inlesnita de usile laterale culisante si pragul de incarcare variabil.
O simpla apasare pe comanda situata in spatele vehiculului permite obtinerea unei scaderi a inaltimii cu peste 100 mm, inlesnind astfel o incarcare usoara a obiectelor grele sau voluminoase. Pentru a creste si mai mult functionalitatea, C-Crosser propune o solutie de bare de acoperis integrate culisante electric pe arcele pavilionului, permitand astfel transportul obiectelor grele, indiferent de configuratia vehiculului.

Comenzi electronice

Controlul electronic al tuturor functiilor dinamice ale modelului C-Crosser revolutioneaza modul de concepere al arhitecturii interioare a unui vehicul.
Acesta permite crearea de interfete de condus inovatoare si autorizeaza astfel o libertate mare de implantare, printre altele cu posibilitatea de a pozitiona volanul in diferite locuri in fata.
Implantarea comenzilor asigura confortul si placerea soferului, dar si a pasagerilor. De spatiul suplimentar, eliberat de pedale, profita amenajarea interioara, dar si gradul de siguranta. De altfel, absenta elementelor mecanice cum ar fi coloana de directie sau pedalele diminueaza simtitor riscul de accidentare in caz de soc. In sfarsit, comenzile situate pe volan imbunatatesc de asemenea rapiditatea de executie, cum ar fi de exemplu in cazul franarii, permitand castigarea de timp pretios (nu se mai pierde timp pentru apasarea pedalei de frana).


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.