Un petrolier sub pavilion maltez, incarcat cu 80.000 de tone de titei destinat societatii Oil Terminal Constanta, care venea din Rusia, a esuat la o jumatate de kilometru de tarm, joi dupa-amiaza, in timpul manevrei de acostare in Dana 73 a Portului
Un petrolier sub pavilion maltez, incarcat cu 80.000 de tone de titei destinat societatii Oil Terminal Constanta, care venea din Rusia, a esuat la o jumatate de kilometru de tarm, joi dupa-amiaza, in timpul manevrei de acostare in Dana 73 a Portului Constanta, transmite corespondentul Mediafax.
Seful Autoritatii Navale Romane, Alexandru Mezei, a declarat ca la fata locului au ajuns imediat doua remorchere care au incercat dezesuarea petrolierului Alde Baran, dar, pentru ca acestea nu au facut fata, au fost aduse alte doua remorchere.
Potrivit sursei citate, dupa mai bine de patru ore, vasul a fost tractat in Dana 73 a Portului Constanta pentru inceperea operatiunilor de descarcare a titeiului.
O echipa de inspectori din cadrul ANR a deschis o ancheta pentru a cerceta cauzele producerii incidentului naval si pentru a stabili cui ii apartine vina.
Comandantul petrolierului a fost amendat de catre autoritatile portuare cu 20 de milioane de lei, iar petrolierul Alde Baran are interdictie de a parasi Portul Constanta, fiind retinut de autoritatile portuare, pana la efectuarea unei inspectii subacvatice si pana la obtinerea reconfirmarii de clasa, sustine Alexandru Mezei.
La randul sau, seful Capitaniei Portului Constanta, Vasile Chesca, a declarat ca se fac cercetari si ca, in cazul in care se stabileste ca vinovat de esuarea petrolierului este comandantul pilotinei care efectua manevra de acostare a vasului incarcat cu titei, pe langa o amenda substantiala, acesta risca sa ramana fara brevet.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.