Principalele strazi si bulevarde din Bucuresti care vor iesi din perioada de garantie prevazuta in lucrarile de asfaltare vor fi concesionate saptamana viitoare unor firme private, fiecare dintre acestea urmand sa aiba in grija cateva zeci de strazi.
La 30 august, la Primaria Generala vor fi semnate contractele de concesiune pentru o durata de cinci ani, iar 120 de strazi vor fi impartite in mod egal intre sase firme.
"Am apreciat ca este cea mai buna solutie. Este o noutate doar pentru Romania, in alte tari se practica de multa vreme. Mai ales ca Primaria nu este specializata in servicii de asfaltat, marcat si pus semne de circulatie. Primaria trebuie sa asigure calitatea serviciilor catre cetateni si sa se asigure ca lucrarile sunt bine facute", a declarat Gheorghe Udriste, director general in Primaria Capitalei.
Firmele castigatoare sunt Eurovia SRL, Strabag, Han Group, Tehnologica Radion, Delta, Euroconstruct. Eurovia SRL se va ocupa, printre altele, de bulevardele Libertatii, Elisabeta si Drumul Taberei, firmei Strabag ii vor reveni responsabilitatile pentru bulevardul Libertatii, Piata Constitutiei sau bulevardul Unirii, iar compania Han Group va gestiona, printre altele, Calea Vacaresti, bulevardul Obregia si Piata Sudului.
Firma Tehnologica Radion se va ocupa, printre altele, si de Calea Vitan, bulevardul Pache Protopopescu si bulevardul Carol, Delta va avea in grija bulevardul Barbu Vacarescu, strada Eminescu si bulevardul Ferdinand, in timp ce Euroconstruct va gestiona Calea Grivitei, bulevardele Lascar Catargiu, Nicolae Balcescu, bulevardul Bratianu si Piata Universitatii.
"Prin contract firmele trebuie sa pastreze calitatea sistemului rutier, a marcajelor, a bordurilor si sa le aduca la un nivel care sa nu puna in pericol siguranta circulatiei sau a pietonilor", a mai declarat Udriste.
Noii administratori de bulevarde vor fi si ei atent supravegheati. Pentru asta, o firma va fi aleasa printr-o licitatie speciala care va fi organizata la sfarsitul lunii august de Municipalitatea Capitalei.
S-ar putea spune ca prin acest demers Primaria Capitalei impusca doi iepuri dintr-o data: scapa de administrarea strazilor, o chestiune extrem de delicata in Bucuresti, si scapa de peste 200 de procese.
Este vorba despre plangerile depuse in instanta de firmele de asigurari care incearca sa recupereze banii dati drept despagubiri soferilor care si-au stricat masina in gropi.