disponibile. "Avioanele Tarom sunt noi, fiind achizitionate in 1997, respectiv 2000-2001. Ele sunt controlate periodic, conform manualului pus la dispozitie de fabricant. Dar dupa catastrofa din Grecia am decis sa operam verificari suplimentare la
disponibile.
"Avioanele Tarom sunt noi, fiind achizitionate in 1997, respectiv 2000-2001. Ele sunt controlate periodic, conform manualului pus la dispozitie de fabricant. Dar dupa catastrofa din Grecia am decis sa operam verificari suplimentare la climatizare si presurizare. La aeronavele controlate pana acum nu au fost gasite nici un fel de probleme", a afirmat directorul Tarom, Cristian Becerescu. Tarom opereaza noua avioane Boeing 737, dintre care cinci seria 300 si patru seria 700.
Fostul director al Aviatiei Civile, Sorin Stoicescu, ne-a declarat ca exista o procedura standard pentru aceste verificari care se fac dupa un manual. "Se verifica buna functionare a conductelor, filtrelor si generatoarelor care alcatuiesc sistemul de climatizare. in mod normal, verificarea se face la o anumita perioada indicata de producator. Cred ca Tarom face verificarile pentru sporirea incre-derii pasagerilor, mai ales ca a facut publica aceasta intentie", ne-a declarat Stoicescu. Masuri similare au fost luate si de autoritatile aeronautice din alte tari, in conditiile in care defectarea sistemului de presurizare se afla pe lista de motive ale prabusirii aeronavei cipriote. Avionul s-a prabusit duminica, la Varnava, toti cei 121 de pasageri si membrii echipajului pierzandu-si viata.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.