Un nou raport publicat recent de IBM Business Consulting Services arata ca profiturile pe termen scurt de pe piata serviciilor de livrare a containerelor sunt la cele mai inalte niveluri inregistrate vreodata, iar piata creste cu 8 pana la 10 procent

Un nou raport publicat recent de IBM Business Consulting Services arata ca profiturile pe termen scurt de pe piata serviciilor de livrare a containerelor sunt la cele mai inalte niveluri inregistrate vreodata, iar piata creste cu 8 pana la 10 procente pe an. Totusi, ritmul puternic de crestere si cererea sustinuta a clientilor pentru o mai mare disponibilitate la un cost total mai scazut pun o presiune considerabila asupra infrastructurii existente din industrie, provocand companiile sa identifice noi modalitati pentru a ramane competitive si capabile sa raspunda rapid cerintelor pietei.
Raportul arata ca cea mai mare provocare pe termen lung pentru liniile de livrare a containerelor in ceea ce priveste atingerea si adaptarea la noile forte de pe piata este reprezentata de potentiala competitie a companiilor de curierat precum UPS, TNT si DHL. Acestea detin tipul de cultura de afaceri, sistemele si procesele necesare pentru a oferi increderea si vizibilitatea cerute de furnizori pentru produsele lor.
O combinatie a acestor elemente reprezinta cultura de afaceri existenta pentru multe linii de livrare a containerelor, care nu sunt pur si simplu predispuse cultural pentru a-si modifica credinta ca utilizarea bunurilor detinute este cea mai importanta. Un deceniu de acum inainte, furnizorii care utilizeaza doar mijloace terestre vor fi obtinut capabilitatile necesare pentru a oferi servicii "din usa in usa" la standardele de incredere ale industriei - in mare parte in colaborare cu linii de livrare a containerelor, care desfasoara in principal activitati de transport a marfurilor din port in port. Daca liniile existente nu iau masuri pentru a raspunde cerintelor clientilor, furnizorii de servicii de curierat vor redefini structura acestei industrii. Pe baza tendintelor si presiunilor din sector, industria va fi destul de diferita de acum in zece ani. Clientii companiilor de shipping vor continua sa caute din ce in ce mai mult furnizori de servicii integrate, mai mult decat simpli furnizori de servicii de transport de la un punct la altul. Acesti clienti vor solicita un grad inalt de vizibilitate si disponibilitate al serviciilor, similar celor oferite de companiile de curierat. Drept rezultat, companiile din industria de livrare a containerelor precum si furnizorii de servicii de curierat au o imensa oportunitate de a redefini industria. "Forte semnificative isi exercita presiunea in aceasta industrie. Pentru a ramane competitive, companiile de livrari trebuie sa-si reechilibreze afacerile, oferind mai multe servicii definite in timp", a declarat Derek More, Partener Asociat cu IBM Business Consulting Services, si unul dintre autorii raportului.
"Cheia pentru aceasta transformare se va afla in abilitatea organizatiilor de a adopta o cultura ce imbratiseaza un model de afaceri care este balansat intre traditionala optimizare a bunurilor, disponibilitatea produselor si vizibilitatea acestora. Aceasta schimbare va trebui sa fie sustinuta de diferite procese de afaceri, o proiectare a schemei organizationale si aplicatii software de afaceri corespunzatoare".
Raportul presupune ca liberalizarea comertului si globalizarea vor continua sa alimenteze cresterea sustinuta a industriei, in ciuda preturilor-record la petrol si a unor riscuri sistemice precum terorismul, inchiderea unor porturi si a grevelor.
Printre celelalte concluzii ale raportului se numara si:
- Strategiile companiilor de livrari - Companiile implicate in industria livrarilor de containere se asteapta sa obtina o mai mare disponibilitate la un cost total mai scazut prin utilizarea unor sisteme tehnologice mai strans integrate. Aceste sisteme vor determina scaderea costurilor si cretterea integritatii si disponibilitatii datelor privind livrarile de containere.
- O structura mult mai concentrata a industriei - In 2004, primii 10 jucatori din industrie detineau numai 53 de procente din piata. Pe masura ce industria devine din ce in ce mai consolidata, autorii estimeaza ca primii zece jucatori vor controla aproximativ 80 la suta din piata.
- Schimbari in relatiile cu clientii - Liniile de transport vor segmenta piata cu o mai mare acuratete, ajustand preturile pentru a reflecta media costurilor pe termen lung, si realizand investitii in relatiile cu clientii pentru a optimiza rata profitabilitatii per client. Relatiile mai bune cu clientii vor determina o mai buna estimare a ocuparii flotei de transport si de planificare a capacitatilor.

Despre IBM Business Consulting Services

Avand consultanti si personal specializat in mai mult de 160 de tari pe cuprinsul globului, IBM Business Consulting Services este lider pe piata organizatiilor care ofera servicii de consultanta. IBM Business Consulting Services ofera clientilor experienta in mediul industrial si al proceselor de afaceri, precum si posibilitatea de a transforma aceasta expertiza la cerere in solutii customizate si integrate care furnizeaza valoare concreta in afaceri.
Pentru mai multe informatii vizitati: www.ibm.com/bcs.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.