Situatia Daewoo Craiova ramane, inca, incerta. Ioan Codrut Seres, ministrul Economiei si Comertului anunta, recent, ca statul roman negociaza cu partea coreeana preluarea pachetului de actiuni de 51 la suta pe care aceasta il mai detine la Craiova. C

Situatia Daewoo Craiova ramane, inca, incerta. Ioan Codrut Seres, ministrul Economiei si Comertului anunta, recent, ca statul roman negociaza cu partea coreeana preluarea pachetului de actiuni de 51 la suta pe care aceasta il mai detine la Craiova. Cu toate ca se vehiculau, inca de atunci, numele companiilor Ford si General Motors, ca fiind interesate de Daewoo Craiova, ministrul Economiei nu a confirmat oficial acest lucru, lasand sa se inteleaga ca este vorba despre simple zvonuri. Seres a omis, de asemenea, sa spuna ca vanzarea pachetului de 51 la suta nu a fost ceruta de partea romana (cu toate ca a lasat sa se inteleaga ca ar fi fost vorba despre o initiativa a Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie - OPSPI), ci de partea coreeana.
Exista, insa, o confirmare oficiala a faptului ca cele doua mari companii sunt interesate de Daewoo Craiova: nota de fundamentare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 93/2005, privind unele masuri pentru atragerea de investitori in vederea rezolvarii situatiei specifice de la SC "Daewoo Automobile Romania" - S.A. "Ca parte a strategiei de atragere de investitori pentru S.C. Daewoo Automobile S.A., Ministerul Economiei si Comertului negociaza, prin intermediul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, cedarea de catre Daewoo Motor Co. Ltd. a cotei de 51% din actiunile S.C. Daewoo Automobile S.A. si stingerea creantelor partii coreene impotriva acestei societati comerciale.
Aceasta tranzactie este justificata in contextul in care producatori internationali de mare prestigiu, precum Ford sau General Motors si-au manifestat deja interesul fata de S.C. Daewoo Automobile S.A., sens in care se preconizeaza incheierea unui parteneriat cu unul dintre acesti doi mari producatori de autoturisme", precizeaza documentul publicat in Monitorul Oficial si semnat de Ioan Codrut Seres.
Atat Ford, cat si General Motors, se confrunta, insa, conform Reuters, cu probleme financiare.

Ford ar putea sa inchida fabrici si sa concedieze o parte din angajati

Compania Ford ar putea sa inchida o serie de unitati de productie si sa concedieze angajati, ca urmare a programului de reducere a pierderilor de pe piata nord-americana, transmite Reuters.
O serie de factori, printre care concurenta sporita si costurile mari ale materiilor prime, precum si reducerea cotei pe piata Statelor Unite au determinat al doilea mare producator american de autovehicule sa-si reduca de doua ori estimarile privind profitul aferent acestui an. "Provocarile pe care le intampinam nu se numara printre factorii traditionali. Reprezinta noi coordonate ale unei lumi care evolueaza foarte repede", a declarat presedintele si directorul executiv al Ford, Bill Ford Jr.
Presedintele Centrului de Cercetari Auto (CAR), David Cole, a afirmat ca o asemenea restructurare reprezinta o miscare complexa si ca orice este posibil. "Acest lucru ar putea sa conduca la inchiderea unor fabrici", a spus Cole, adaugand ca unitatea de asamblare din Wixom, Michigan, ar putea sa fie una dintre facilitatile sacrificate.
Atat Ford, cat si rivalul General Motors - care se confrunta cu costuri ridicate - negociaza cu sindicatul muncitorilor din industria auto reducerea unor facilitati acordate angajatilor.
Situatia existenta poate fi interpretata in doua moduri: fie cele doua companii nu vor mai fi interesate de alte achizitii, implicit alte cheltuieli, fie vor incerca sa-si transfere o parte din activitate in tari precum Romania, unde costurile sunt mult mai mici, atat datorita mainii de lucru ieftine, cat si a posibilelor facilitati pe care le-ar putea primi in urma preluarii Daewoo Craiova.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.