Dacia Logan nu s-a rasturnat. Cel putin nu la testele efectuate ieri in Romania de revista ProMotor. "Testul elanului a fost prima reactie romaneasca si infirma rezultatele testului realizat in Germania", spun cei care au participat la actiune.
Dacia Logan nu s-a rasturnat. Cel putin nu la testele efectuate ieri in Romania de revista ProMotor. "Testul elanului a fost prima reactie romaneasca si infirma rezultatele testului realizat in Germania", spun cei care au participat la actiune.
La initiativa revistei "ProMotor", in colaborare cu PRO TV si cu emisiunea ProMotor, s-a efectuat, in replica, un test al elanului pentru Dacia Logan, exact in conditiile in care acest test a fost efectuat in Germania. S-au respectat in totalitate amplasarea jaloanelor si forma geometrica, s-a folosit o masina de serie, identica cu cea folosita la testul din Germania.
Testul s-a facut in prezenta reprezentantilor Dacia si in prezenta Politiei, dotata cu aparate radar , pentru a certifica viteza autovehiculului, care trebuia sa fie de cel putin 65 km/ora.
La volan s-au aflat pilotul Horatiu Ionescu Cristea si editorul-sef al revistei, Edwin Keleti, la randul sau pilot profesionist. De asemenea, pentru a nu exista argumente ca rezultatele testului au fost influentate de faptul ca masina era condusa de profesionisti, la volan s-a urcat si Roxana Ciuhulescu, prezentatoarea emisiunii ProMotor.
Testele masinii s-au facut pana la viteza de 100 km/ora. "Testul elanului a fost prima reactie romaneasca si infirma rezultatele testului realizat in Germania", a comentat Keleti, care a adaugat ca masina s-a comportat bine in toate cazurile.
Noul model Dacia Logan, vandut cu mare succes ca marca ieftina in mai multe tari din Vestul Europei, a pierdut saptamana trecuta un test efectuat de ADAC (Clubul Auto German), rasturnandu-se la o viteza de doar 65 km/h, relata la vremea respectiva ziarul german "Hamburger Abendblatt".
ADAC a testat comportamentul masinii pe o strada inchisa circulatiei din localitatea Grevenbroich. Supusa testului Elch (testul elanului - constand intr-o manevra de viraj), la o viteza de 65 km/h, masina s-a rasturnat.
Potrivit unui expert in domeniu citat de ziarul german, "la automobilele dotate cu ESP (Program de Stabilizare Electronica) manevra nu pune probleme nici soferului si nici sasiului", dar chiar si la cele fara acest sistem manevra respectiva ar fi trebuit sa conduca "cel mult la un derapaj, dar nu la o rasturnare". La modelul Dacia Logan, in pofida presiunii corecte din pneuri, janta s-a agatat de asfalt si a produs astfel rasturnarea. Expertii au dedus de aici o problema de coordonare la sasiul automobilului.
Producatorul francez si-a aparat imediat modelul. Purtatorul de cuvant al reprezentantei Renault din Germania, Martin Zimmermann, a declarat ca "la testele efectuate de companie insasi nu au fost probleme cu Dacia Logan, automobilul testat de ADAC urmand sa fie examinat in detaliu de catre firma Renault".
Reprezentantii Dacia-Renault au sustinut, la randul lor, ca testul a fost o "facatura" si ca masina fabricata la Colibasi n-a inregistrat asemenea probleme nici chiar la 100 km/h.
in ciuda mediatizarii, rezultatul testului ADAC nu pare sa fi provocat panica printre cumparatorii noii noastre masini nationale. in schimb, pentru specialistii auto au ramas cateva intrebari, una dintre acestea fiind generata de faptul ca germanii n-au furnizat toate detaliile si in special date despre conditiile in care s-a desfasurat testul. Cei de la ADAC sunt contestati si pentru ca au inclus in comunicatul despre rezultatul testului o indicatie directa pentru milioanele de membri ai clubului: "Decat Logan, mai bine cumparati o masina germana la mana a doua". Acest indemn a provocat iritare, iar Dacia-Renault a contraatacat anuntand o serie de teste care sa conteste experimentul ADAC.
in urma cu opt ani, acelasi gen de probleme au aparut la un Mercedes clasa A, unul din modelele testate atunci in Suedia rasturnandu-se. Imediat dupa testare, producatorul a retras toate modelele vandute si a instalat in ele un sistem ESP.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.

9AM recomanda:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook

TI-A PLACUT ACEST ARTICOL?

Aboneaza-te la 9AM pentru a primi articole similare.

Sau
Aboneaza-te prin