Ministrul delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului, Borbely Laszlo, a declarat, sambata, intr-o conferinta de presa, ca plata datoriei de 80 de milioane de euro catre Bechtel va incepe in maxim trei saptamani.
Borbely a afirma
Ministrul delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului, Borbely Laszlo, a declarat, sambata, intr-o conferinta de presa, ca plata datoriei de 80 de milioane de euro catre Bechtel va incepe in maxim trei saptamani.
Borbely a afirmat ca, acum, Guvernul are o datorie de aproape 80 de milioane de euro catre compania Bechtel pentru autostrada Transilvania. Potrivit acestuia, in doua sau trei saptamani vor fi incepute primele plati, necesare continuarii activitatilor de constructie.
Conform lui Borbely, este in stadiu foarte avansat negocierea contractului pentru un credit comercial de 100 de milioane de euro, in vederea sustinerii financiare a constructiei autostrazii.
"Alaltaieri (joi-n.r.) a fost nominalizata banca de la care, in termen de cinci saptamani, se va finaliza contractul pentru 100 milioane de euro, un credit comercial, care, pe langa resursa care exista, prin garantia US Eximbank de 147 milioane de euro, o sa garanteze pe anul acesta, chiar daca intr-un ritm mai redus, sa inceapa continuarea lucrarilor pe autostrada Transilvania. Sunt in discutie cateva articole din contract si sper ca pana la sfarsitul saptamanii viitoare singurul punct care a mai ramas de discutat, avansul, sa se realizeze si sa porneasca mai departe constructia", a declarat ministrul delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului.
Ministerul Finantelor Publice va contracta un credit extern in valoare de 100 milioane euro de la Raiffeisen Zentralbank si Calyon Corporate and Investment Bank, pentru continuarea lucrarilor la autostrada Brasov-Cluj-Bors, a decis Guvernul printr-o hotarare aprobata in sedinta de joi.
Creditul va fi acordat pe o perioada de 12 ani, cu o perioada de gratie de patru ani si o rata variabila a dobanzii, urmand sa fie restituit in 17 rate semestriale egale. Prima rata va fi achitata la patru ani de la data intrarii in efectivitate a acordului de imprumut.
Lucrarile au inceput anul trecut, in baza unui contract in valoare de 2,2 miliarde euro cu constructorul american Bechtel. Acesta a anuntat, recent, ca activitatile de constructie au fost reduse ca urmare a platilor insuficiente efectuate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.
Dupa alegeri, noua administratie de la Bucuresti s-a pronuntat, in mai multe randuri, in favoarea inceperii unui alt proiect de autostrada, pe traseul Bucuresti-Pitesti-Ramnicu Valcea-Sibiu-Lugoj-Arad-Timisoara, considerat prioritar in domeniul infrastructurii. Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, la sfarsitul lunii martie, ca lucrarile pentru autostrada Transilvania vor fi finantate in functie de fondurile ramase disponibile dupa acoperirea costurilor pentru traseul prioritar.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.