Producatorul chinez Nanjing Automobile a castigat licitatia organizata pentru activele companiei britanice falimentare MG Rover, promitand angajarea a 2.000 de muncitori britanici pentru relansarea partiala a productiei, transmite Mediafax.
P
Producatorul chinez Nanjing Automobile a castigat licitatia organizata pentru activele companiei britanice falimentare MG Rover, promitand angajarea a 2.000 de muncitori britanici pentru relansarea partiala a productiei, transmite Mediafax.
PricewaterhouseCoopers, firma care administreaza MG Rover de la declararea falimentului acesteia, a anuntat ca Nanjing a castigat licitatia in fata ofertei rivale a producatorului chinez de automobile Shanghai Automotive Corp (SAIC) de cumparare a activelor companiei britanice si a producatorului sau de motoare Powertrain. Nanjing a precizat ca va reloca in China uzina producatoare de motoare a MG Rover, precum si o parte din productia de automobile a acesteia. Totusi, Nanjing va angaja pana la 2.000 de muncitori britanici, va produce cel putin 80.000 de automobile in decurs de cinci ani si va infiinta un centru de cercetare si dezvoltare. "Consideram ca, pentru prima oara in ultimii ani, vom pune un accent deosebit pe marca MG Rover. Toate motoarele vor fi fabricate in China, iar asamblarea finala va avea loc in Marea Britanie, fapt care va conduce la infiintarea a 2.000 de locuri de munca", a declarat un purtator de cuvant al companiei Nanjing.
Acordul indelung asteptat survine falimentului companiei britanice, din luna aprilie, pe fondul datoriilor de 1,4 miliarde de lire sterline. In urma falimentului, 5.000 de angajati ai MG Rover si-au pierdut locurile de munca, iar productia de la uzina din Longbridge, in centrul Angliei, a fost sistata. O sursa apropiata discutiilor a declarat ca pretul de achizitie este cuprins intre 50 si 100 de milioane de lire sterline.
SAIC, care a renuntat la o societate mixta ce ar fi urmat sa salveze MG Rover de la faliment, la inceputul anului, a lansat o oferta pentru activele companiei britanice in colaborare cu un consortiu condus de fostul presedinte ale Ford Europe, Martin Leach. Oferta depusa de SAIC era preferata de sindicate, care considerau ca majoritatea locurilor de munca vor fi create in Marea Britanie. Sindicatul Transport & General Workers Union, care reprezenta muncitorii concediati de la uzina MG Rover, a anuntat ca rezultatul este dezamagitor, dar ca va colabora cu Nanjing asupra planurilor legate de productia din Marea Britanie.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.