Au mai ramas opt etape pana la sfarsitul sezonului, dar nu se poate spune ca lupta pentru cele doua titluri a fost deja castigata de Renault.
Daca in urma cu un an, pe vremea aceasta, stiam ca Michael Schumacher si Ferrari sunt de neclintit d

Au mai ramas opt etape pana la sfarsitul sezonului, dar nu se poate spune ca lupta pentru cele doua titluri a fost deja castigata de Renault.
Daca in urma cu un an, pe vremea aceasta, stiam ca Michael Schumacher si Ferrari sunt de neclintit din fruntea clasamentelor, iata ca in 2005 situatia din campionat s-a schimbat complet.
McLaren Mercedes vine la cursa de casa pentru furnizorul lor de propulsoare dupa o victorie in ultima etapa. Juan Pablo Montoya a castigat pentru prima data intr-o masina McLaren Mercedes, iar Kimi Raikkonen a facut din nou o cursa de recuperare. Desi MP4-20 este de departe cel mai rapid monopost de pe grila, echipa pare a avea, cursa de cursa, probleme de fiabilitate. Kimi Raikkonen spera sa nu mai fie nevoit sa plece din coada plutonului, iar Juan Pablo vrea sa reediteze cursa de acum doua saptamani. "Lupta pentru titlu este inca aprinsa si sunt hotarat sa obtin un rezultat bun pentru a mai strange gap-ul aici, la Marele Premiu al Germaniei. MP4-20-ul are o viteza buna si trebuie sa scoatem cat mai mult din acest week-end. Hockenheim este un circuit de apasare aerodinamica mare, dar trebuie sa gasesti un compromis pentru a si avea viteze de varf mari. Acest lucru este important in principalul pasaj in care se poate depasi, pe linia dreapta din virajul doi pana la acul de par larg din virajul trei. Asta inseamna, de asemenea, ca ai nevoie si de o buna stabilitate pe perioada de franare", a explicat Raikkonen.
Dupa prima sa victorie pentru McLaren la Silverstone, Juan Pablo Montoya spune ca asteapta cu nerabdare sa alerge din nou in acest week-end in Germania. "Imi place sa concurez pe circuitul Hockenheim, am avut performante bune si am castigat in trecut aici si tintesc un rezultat la fel de bun ca acela de la Silverstone. Tractiunea este vitala la Hockenheim, pentru ca circuitul este format din viraje lente si de viteza medie si ai nevoie de iesiri bune pentru a fi rapid intre viraje. Ca rezultat sunt si perioade de franari puternice, iar acest lucru, in combinatie cu temperaturile ridicate de care avem parte de obicei in Germania, inseamna ca masinile vor fi echipate cu niste conducte de frane mai groase", a declarat columbianul.
Cu toate ca Ferrari va avea pentru acest week-end un nou pachet aerodinamic, Michael Schumacher spune ca el si echipa sa nu se vor lupta pentru victorie in cursa din tara sa natala. "Bineinteles ca nu poti sa stii niciodata ce se va intampla, dar nu suntem favoriti. Voi avea poate o cursa interesanta, dar probabil ca nu chiar in frunte. Pot sa va spun ca aerodinamica este mai buna, dar cred ca am fost mult prea in spatele rivalilor in cursa de acum doua saptamani de la Silverstone. Este dificil de explicat cum de am reusit sa pierdem atat de multa viteza in comparatie cu anul trecut. Acesta este adevarul, ca nu suntem destul de rapizi", s-a scuzat Schumacher. La Hockenheim, temperatura pistei atinge, de regula, 50 de grade Celsius, insa de data aceasta situatia ar putea fi diferita, meteorologii sustinand ca exista 60 la suta sanse sa ploua sambata si duminica. Daca nu ploua, franele si pneurile sunt foarte solicitate.

Caracteristicile Circuitului

Suprafata pistei: neteda
Viraje: 12 (4 la stanga, 8 la dreapta)
Aderenta: ridicata
Uzura pneurilor: medie
Uzura franelor: ridicata
Motor in sarcina: 66% (dintr-un tur)
Consumul de combustibil: ridicat
Set-up aerodinamic: apasare medie
Recordul circuitului: Kimi Raikkonen 1:13.780 (2004)


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.