MTS Leasing GmbH a intrat in incapacitate de plata, activitatea companiei fiind preluata, incepand cu 19 iulie, de un judecator sindic german, se arata intr-o informatie transmisa catre agentii MTS Leasing si semnata de presedintele companiei, Theo M
MTS Leasing GmbH a intrat in incapacitate de plata, activitatea companiei fiind preluata, incepand cu 19 iulie, de un judecator sindic german, se arata intr-o informatie transmisa catre agentii MTS Leasing si semnata de presedintele companiei, Theo Metzen.
Potrivit documentului, incepand de marti, 19 iulie, orice decizie va trebui luata doar cu acordul noului administrator, avocatul Georg Bernsau.
Pe de alta parte, Andrei Dinga, administratorul Activ Line, firma care a virat in conturile MTS Leasing suma de 358.685 de euro pentru a deveni francizor al companiei germane, a declarat agentiei Mediafax ca MTS Leasing a solicitat intrarea in insolventa in data de 6 iulie.
Conform legii germane, MTS Leasing ar fi avut la dispozitie doua saptamani pentru a incerca o redresare a activitatii.
Dinga a precizat ca, in scopul recuperarii banilor, respectiv cei 258.685 euro platiti ca taxa de management si 100.000 ca taxa de franciza, firma a incheiat, pe 14 iulie, o intelegere cu MTS Leasing. Potrivit acesteia, compania germana urma sa cesioneze firmei Activ Line contracte de leasing in limita celor 358.685 de euro datorati.
Dinga precizeaza ca actul a fost semnat in data de 14 iulie, cu toate ca, dintr-o greseala, pe documente apare data de 14 iunie.
Portofoliul cedat urma sa fie compus, in mod egal, din cladiri deja finalizate, cladiri aflate in curs de constructie si pentru care banii acordati de MTS Leasing au depasit avansul platit de clienti si de cladirile abia incepute, dar a caror valoare era echivalenta cu valoarea avansului platit de utilizatori.
Astfel, clientii acestor contracte si-ar fi continuat constructiile conform graficului initial, cu mentiunea ca ratele lunare urmau sa fie platite catre Active Line.
Potrivit lui Dinga, din discutiile avute cu Theo Metzen, cea mai mare parte din banii incasati pentru avansuri, in jur de circa 80-90% au fost folositi pentru constructii. Astfel, el considera ca judecatorul sindic ar putea inchide afacerea MTS Leasing fara pierderi semnificative, prin gasirea unor noi finantatori.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.