Cautat de 20 de ambarcatiuni
Echipajul cargoului era format din cinci marinari romani si cinci sirieni, comandantul navei fiind Mihai Hava, in varsta de 62 de ani. Directorul general al Autoritatii Navale Romane, comandantul de cursa lunga Paul Branza a declarat ca vasul, dupa ce a depasit Capul Caliacra, a fost surprins de o furtuna deosebit de violenta, in apele bulgaresti. "Din informatiile pe care am reusit sa le obtinem telefonic, pana la aceasta ora, de la echipaj am inteles ca in timpul furtunii, deosebit de violente de gradul 8 - 9, cu valuri de peste 12 metri inaltime, nava a inceput sa ia apa la pupa, inclinandu-se apoi din ce in ce mai mult, in vreme ce era dusa de curenti catre Bosfor. Apoi, in jurul orei 21.00, la doar doua mile marine de Bosfor, cand la suprafata apei mai ramasesera doar cinci - sapte metri din prova a venit in ajutorul echipajului Garda de Coasta turca, in timpul operatiunilor de salvare fiind recuperati patru marinari romani: bucatarul Suliman Ahmad, de 38 de ani, timonierul Ion Taranu, de 45 de ani, timonierul Ionel Constantinescu, de 49 de ani, si marinarul Valerica Banu, de 30 de ani, si seful mecanic Almbied Marwan, seful electro-mecanic Abdul Rahman Shehadah, ofiterul II mecanic Kousa Khaled, si motoristii Ahmad Mastou si Feras Kouzak, cetateni sirieni", a precizat Paul Branza.
La randul sau, purtatorul de cuvant al Directiei Generale pentru Siguranta Zonei (KEGKI), Bahriye Yilmaz, a precizat, citat de Mediafax, ca noua membri ai echipajului au fost salvati de o nava turca ce se afla in apropiere, dar capitanul, Mihai Hava, nu a fost gasit. Yilmaz a mai declarat ca autoritatile maritime care gestioneaza circulatia navala in Bosfor au mobilizat aproximativ 20 de ambarcatiuni pentru a-l gasi pe Mihai Hava, in jurul locului accidentului fiind amplasate bariere plutitoare, pentru a se preveni eventuala coliziune cu alte nave care tranziteaza prin stramtoare.
Pericol permanent
Circulatia in stramtoarea Bosfor este reglementata de Conventia internationala de la Montreux, semnata in 1936. Punct de trecere obligatoriu pentru navele care ies sau se indreapta catre Marea Neagra, Bosfor figureaza printre stramtorile cu cea mai intensa circulatie maritima din lume. In 2003, 47.000 de nave au tranzitat acest canal, dintre care peste 8000 au transportat incarcaturi periculoase - cel mai adesea gaz lichefiat si petrol. In anul 2004, traficul a fost de 53.000 de nave.
Navele se confrunta cu un pericol permanent in aceasta stramtoare sinuoasa, fiind obligate sa efectueze mai multe manevre dificile. De-a lungul timpului au avut loc mai multe accidente, printre cele mai grave numarandu-se cele din 1979 si 1994, atunci cand au murit 41, repectiv 28 de persoane. (G. TARATA)
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
5 hobbyuri care combat stresul acumulat și îți redau echilibrul interior
Sursa: garbo.ro
-
Italia introduce detenția pe viață pentru femicid
Sursa: kudika.ro