Inca in stare de soc, un politist britanic care a luat parte la operatiunile de salvare de la metroul londonez a povestit ziaristilor despre "voiajul in iad" pe care l-a facut in subteran. "Am fost martor la sfarsitul lumii", spune sergentul Steve Be
Inca in stare de soc, un politist britanic care a luat parte la operatiunile de salvare de la metroul londonez a povestit ziaristilor despre "voiajul in iad" pe care l-a facut in subteran. "Am fost martor la sfarsitul lumii", spune sergentul Steve Betts. Autoritatile britanice continuau ieri munca de recuperare a cadavrelor din subteran si de curatare a zonei. Se crede ca mai sunt cel putin 20 de trupuri omenesti printre resturile vagoanelor de metrou in zona Piccadilly si va mai dura cateva zile pana cand vor fi recuperate. Politia Transporturilor, citata de cotidianul "The Mirror", a comunicat ieri ca se lucreaza 24 de ore din 24, dar munca printre vagoane este periculoasa si e ingreunata de caldura aproape insuportabila din subteran.
Ziarele britanice relateaza ca telefoanele mobile ale victimelor continua sa sune printre ramasite. "Rudele celor disparuti continua sa sune si sa spere ca cei dragi mai sunt in viata. Din nefericire, nu putem sa ne atingem de telefoane si macar sa ii anuntam ca nu mai este nimeni in viata pana nu se incheie investigatiile", a declarat o sursa din politie care nu si-a dezvaluit numele.
Sergentul Steve Betts (26 de ani), din fortele Politiei Transporturilor si membru al primului echipaj trimis in subteran imediat dupa explozii, da detalii legate de eforturile de recuperare a victimelor.
"Am fost martorul unei scene care m-a socat. Tavanul unui vagon se prabusise si am fost nevoit sa ma tarasc pe burta ca sa patrund in interior. Erau cadavre peste tot. Nu exista nici un loc, cat de mic, care sa nu fie acoperit de sange si de resturi omenesti", spune Steve Betts.
"incercam sa-mi dau seama daca mai e cineva in viata si, la un moment dat, m-am trezit blocat intre scaune si cadavre. Aratau de parca cineva ar fi adunat laolalta niste manechine din vitrinele magazinelor, le-ar fi ciopartit si ar fi turnat cerneala neagra peste ele", adauga el.
"Era intuneric bezna in tunel si am folosit torte ca sa strabatem cei circa 150 de metri. Din cand in cand, vedeam venind spre noi persoane ranite", spune sergentul Betts. "Cand inaintam de-a lungul sinei, am auzit niste strigate de ajutor, dar nu am vazut pe nimeni. Aerul era plin de fum si de praf. Am strigat inapoi, insa nu a mai raspuns nimeni". Gemetele celor aflati pe moarte il vor urmari pe sergentul Betts toata viata. "Cand am intrat intr-unul din vagoane am vazut un barbat ramas fara picioare. Alaturi, am crezut ca e un morman de haine. Dar cand m-am apropiat ca sa ajung la barbat si sa ii acord primul ajutor am auzit niste gemete din directia mormanului. Era o femeie ramasa fara maini si fara picioare. A murit la scurt timp dupa aceea".



Prima victima identificata oficial

Autoritatile britanice au dat ieri publicitatii numele primei victime identificate oficial. Susan Levy (foto), in varsta de 53 de ani, care a murit in explozia ce a avut loc in apropiere de statia King's Cross. Scotland Yard a anuntat ieri ca ar putea dura chiar si cateva saptamani pana cand toate victimele vor putea fi identificate oficial.
Chiar daca numarul victimelor este mai mare, oficial, bilantul atentatelor este de 52 de morti si 700 de raniti.

* 24 de persoane au murit in explozia metroului de pe Piccadilly Line, care a intervenit intre statiile King's Cross si Russell Square.

* 7 persoane si-au pierdut viata in rama de metrou de pe Circle Line, care a explodat intre statiile Aldgate si Liverpool Street.

* 7 persoane au murit intr-o alta rama de metrou de pe Circle Line, aruncata in aer la Edgware Road.

* 13 persoane au fost ucise la bordul autobuzului a carui explozie s-a produs la Tavistock Square, in apropiere de British Museum.

* O victima a decedat la spital.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.