Pentru romani, bicicleta ramane inca un sport cu foarte putini aderenti. Si asta in principal, fiindca nu exista drumuri corespunzatoare. Acolo unde se mai gaseste cate un trotuar mai larg, cu siguranta este transformat in parcare de ocazie. Iar daca
Pentru romani, bicicleta ramane inca un sport cu foarte putini aderenti. Si asta in principal, fiindca nu exista drumuri corespunzatoare. Acolo unde se mai gaseste cate un trotuar mai larg, cu siguranta este transformat in parcare de ocazie. Iar daca te incumeti sa mergi pe strada, trebuie sa fii gata sa faci fata unui trafic haotic, din care nu scapi fara cateva injuraturi si claxonari (si asta in cel mai fericit caz). Oricum, numarul celor care isi cumpara o bicicleta ca sa mearga cu ea la serviciu este foarte mic, considerandu-se, inca, o rusine - oarecum - acest mijloc de transport. Toti acesti factori fac sa nu putem vorbi de un comert al bike-urilor de foarte buna calitate in Romania, ci doar de unul pentru amatori. Vom incerca, astfel, in primul rand, sa dam, mai jos, cateva indicatii despre criteriile dupa care trebuie aleasa o bicicleta, iar in al doilea rand despre regulile acestui sport, pentru a nu-l transforma din start intr-unul foarte dificil si obositor. Cel mai important criteriu care trebuie urmarit (in afara de pret, evident) il reprezinta cadrul si forma acesteia. La o bicicleta de munte, Mountain Bike, care poate fi utilizata si pe un teren accidentat (adica mai peste tot la noi), cel mai bine ar fi sa avem amortizor. Acesta poate fi plasat pe furca, pe cadru sau pe amandoua (full suspension). Daca bicicleta este folosita insa numai pe teren neaccidentat, se recomanda un model ''rigid''. Materialul recomandat pentru cadru ramane aluminiul. Un alt tip de bicicleta foarte des folosit este BMX-ul. Acestea sunt in general bike-uri cu dimensiuni foarte mici, extrem de rigide si de rezistente, foarte bune la cascadorii. Ele au numai o singura foaie si un pinion, au roti mici, de 20, ceea ce favorizeaza o mai buna manevrabilitate. Pentru orice tip de bicicleta, insa, un cadru prea scurt (sau prea lung) poate determina dureri acute de spate.
Dupa ce v-ati hotarat sa va cumparati o bicicleta, important este sa stiti sa o folositi cum trebuie. Este o adevarata arta in a regla bicicleta pentru a gasi o pozitie ideala. In general, o bicicleta, dupa ce a fost cumparata, trebuie reglata in amanuntime. Astfel, inaltimea sitului, a seii, se regleaza in functie de lungimea picioarelor. Niciodata situl nu trebuie reglat pentru a atinge pamantul cu varful picioarelor. Daca acesta va fi prea jos, vor aparea foarte repede durerile de picioare. Exista doua metode, relativ simple, de a stabili inaltimea sitului. In prima dintre ele, in timp ce se sta pe sa, se indreapta bratul pedalelor in pozitia perpendiculara pe pamant. In aceasta pozitie trebuie ca piciorul asezat pe pedala cea mai joasa sa fie perfect intins. Cealalta metoda este mai precisa: lungimea piciorului pe interior se inmulteste cu 0,885, iar rezultatul va reprezenta chiar distanta ce trebuie stabilita intre centrul axului de foi si centrul sitului. De asemenea, saua trebuie sa fie intotdeauna perfect orizonatala, sa asigure o pozitie perfect dreapta a spatelui si o inclinare a mainilor de 140 de grade.
A recomanda o marca de bicicleta este un lucru destul de dificil, si asta mai ales din cauza preturilor destul de piperate. Astfel, un full suspension Be One Killer BFS ajunge la 49 de milioane chiar si la second hand, iar un Magellan Tucada sau Be One Stelis la 24 de milioane. Printre componente, cele mai bune raman Shimano. Nu stau departe insa nici SRAM, nici Ritchie sau Nokian. Printre cele mai dotate magazine din Capitala in domeniul ciclismului raman First Bike, Hymalaia si Surmont.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.