In conferintele din cadrul Festivalului de Comunicare Digitala Internetics 2005 s-a dezbatut situatia afacerilor on-line din Romania. Intre temele de discutie: ""Cum sa iti dezvolti o afacere pe Internet"", ""Tendinte in dezvoltarea afacerilor on-line in Romania"" sau ""Cum sa iti transformi site-ul intr-un instrument de marketing eficient"".
Pentru un start-up, atat investitiile initiale, cat si costurile operationale pe o luna sunt cu cel putin 50% mai mici in cazul unei afaceri on-line fata de una clasica, a spus Marius Dosinescu (Avantaj Net). In plus, pentru un antreprenor, Internetul ofera mai multe avantaje competitive, printre care: capacitatea de adresare catre o piata nationala (2 milioane de utilizatori, potentiali clienti, doar in Romania), flexibilitatea in schimbarea ofertelor si a ""vitrinei"" magazinului, controlul total al incasarilor (nu exista un vanzator), a adaugat Marius Dosinescu.
TRANZACTII ON-LINE, IN CRESTERE. In ceea ce priveste numarul de tranzactii on-line, Sergiu Cone (No Cash) a aratat ca probabil o sa aiba loc o crestere rapida a volumului de tranzactii. Astfel, desi in sistemul trafic.ro sunt listate 500 de magazine on-line, dintre acestea doar 150 sunt active in privinta tranzactiilor on-line (sunt inregistrate in sistemul 3D Secure), urmand ca si celelalte sa faca acest pas in perioada urmatoare. In privinta disponibilitatii de cumparare a consumatorilor romani, Cone a aratat ca, in 2004, posesorii de carduri VISA emise in Romania au efectuat 33.742 de tranzactii in valoare totala de 4.565.440 dolari. Dintre acestea, valoarea tranzactiilor facute in Romania a fost sub 6%. In masura in care comerciantii romani vor veni cu oferte mai competitive, este probabil ca o parte din ce in ce mai mare din aceste tranzactii, pe care romanii le fac deja pe Internet, sa ramana in tara.
GRESELI. Tocmai datorita faptului ca Internetul pare o oportunitate de afaceri facila, antreprenorii sunt tentati sa cada prada unor greseli care ii vor impiedica sa obtina succesul pe care si-l doresc, a subliniat Ciprian Stavar (Vodanet). Printre aceste greseli se numara: lipsa unui plan de afaceri (antreprenorii se lasa ghidati doar de entuziasm); ideea ca pentru o afacere on-line investitiile trebuie sa fie intotdeauna mici; ideea ca o afacere on-line trebuie sa aiba ca principal avantaj competitiv pretul mic al produselor; accentul pus mai mult pe vanzari decat pe strategia de marketing.
PREMII
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro