Circuitul este unul alcatuit din doua sectiuni total diferite, una de mare viteza (350 km/ora la capatul lungii linii drepte), iar cea de-a doua virajata si destul de lenta (pe aceasta portiune, pilotii sunt nevoiti sa cupleze treapta intai a cutiei de viteze de nu mai putin de trei ori). Totusi, partea in care se alearga timp de 24 de secunde cu acceleratia la podea tinde sa fie cea mai importanta pentru reusirea unui tur rapid, iar echipele aleg un set-up cu downforce cat mai redus. Acest lucru face din circuitul american unul de putere.
Favoritul cursei de duminica, finlandezul Kimi Raikkonen, spune ca circuitul de la Indianapolis este legendar, unul pe care fiecare pilot ar vrea sa castige, la fel ca si la Monaco sau Spa. "Este o pista rapida, ca in cazul Montrealului, cu viteze de varf de 335 km/h la sfarsitul liniei drepte. Aici se inregistreaza cea mai mare perioada in care acceleratia sta apasata la podea. Pe o portiune de 1,7 km se merge asa. Cealalta sectiune a circuitului este cea lenta, virajata, cu viraje lente si ace de par, si vom folosi deci un set-up cu apasare medie spre scazuta pentru a avea manevrabilitate buna pe viraje si putere pe linia dreapta. Vremea poate fi o surpriza la Indy si se poate ajunge dintr-o extrema in alta, ceea ce inseamna ca alegerea pneurilor noastre Michelin trebuie facuta cu gandul ca pneul trebuie sa opereze intr-o gama cat mai larga de temperaturi", a explicat Kimi.
Dupa ce in ultima etapa de campionat, la Montreal, a avut ghinion cu carul, Fernando Alonso crede ca, datorita monopostului puternic de care beneficiaza in acest an, Renault isi va demonstra suprematia la Indianapolis. "Circuitul este destul de complex si sunt cateva sectoare distincte: linii drepte de viteze foarte mari si viraje foarte, foarte lente. Trebuie sa fii foarte atent in privinta set-up-ului, pentru a nu te costa prea mult timp. Sincer sa fiu, noi am vrea apasare aerodinamica mare si, de asemenea, viteze mari. Timpul pe tur depinde de eficienta aerodinamica si de puterea motorului; trebuie sa gasesti balansul ideal pentru a putea sa-ti aperi pozitia, dar si sa depasesti alte masini. Monopostul nostru are potential bun si cred ca vom putea fi puternici la Indy", este de parere Alonso. n fine, campionul in exercitiu, Michael Schumacher, spune ca sansele Ferrari pentru aceasta cursa sunt similare cu cele de la Montreal. "S-ar putea sa nu fim puternici in toate zilele week-end-ului, dar suntem o forta recunoscuta si in orice moment putem reveni. Cel mai important lucru este acela de a folosi orice sansa pentru a lupta la varf - si vom face, cu siguranta, la fel si de aceasta data. Suntem pregatiti pentru Indianapolis si astept cu nerabdare aceasta etapa. Imi place foarte mult aici. Atmosfera este nemaipomenita, se intampla atatea aici - cateodata e destul de greu sa ajungi la circuit. O atmosfera superba", a spus Schumacher.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Soarele răsare din Vestul României: Județul Arad pregătește un nou parc...
Sursa: wall-street.ro