Brokerii de asigurãri cred cã ei sunt soluþia la practica bãncilor de a-þi indica un asigurãtor preferat atunci cand ai nevoie de un credit. Oricat de nelalocul ei ar pãrea binecunoscuta relaþie dintre banc

Brokerii de asigurãri cred cã ei sunt soluþia la practica bãncilor de a-þi indica un asigurãtor preferat atunci cand ai nevoie de un credit. Oricat de nelalocul ei ar pãrea binecunoscuta relaþie dintre bancã ºi societatea de asigurare din grupul ei, un broker costã, iar bãncile nu au nici un interes sã adauge un cost suplimentar pe credit care ar fi suportat panã la urmã de client.
Una dintre problemele principale cu care se confruntã brokerii de asigurare este obligativitatea incheierii unui contract de asigurare cu o societate de profil agreatã de bancã atunci cand un client doreºte sã achiziþioneze un bun sau serviciu prin credit, a spus, ieri, Bogdan Andriescu, preºedintele asociaþiei firmelor de profil - UNSICAR, la o conferinþã FinMedia.
"Situaþia existentã este urmãtoarea: dacã vrei un credit trebuie sã te asiguri la societatea agreatã de bancã. Altfel, nu poþi sã inchei contractul de imprumut. Aceastã impunere compromite ideea de asigurare in randul clienþilor. Ei nu au acces la toate informaþiile ºi poate cã anumite riscuri nu sunt acoperite de poliþã.
Dupã ce s-a intamplat <>, asiguratul realizeazã cã acel risc nu era acoperit ºi trebuie sã scoatã bani din buzunar pentru plata daunelor", a explicat preºedintele UNSICAR.
Antonio Souvannasouck, membru in Consiliul Director al UNSICAR, a afirmat cã, prin aceastã practicã, clientul nu are acces la consultanþã de specialitate.
"Un broker ii poate prezenta unui client care sunt opþiunile in privinþa asigurãrii unui bun, ce costuri implicã poliþa de asigurare ºi care este cea mai bunã ofertã. De asemenea, il consiliazã ºi dupã ce evenimentul asigurat a avut loc", a spus Souvannasouck.
Preºedintele UNSICAR a mai spus cã situaþia idealã ar fi ca banca sã recomande unui client un broker de asigurare, care il va indrepta spre societatea de asigurare cu oferta cea mai bunã.
"In acest moment, bãncile nu au nici un interes sã procedeze aºa. Aderarea Romaniei la Uniunea Europeanã va schimba aceastã stare de fapt", a apreciat Andriescu.

Banca ºi societatea de asigurãri agreatã

El a menþionat cã au existat cazuri in care un broker a caºtigat foarte mult pentru un client, dar banca s-a rãzgandit ºi i-a indicat solicitantului cã dacã mai vrea creditul trebuie sã iºi facã asigurare numai la societatea de asigurãri agreatã de ea.
O parte bunã a acestei practici este cã brokerul este responsabil de ce i se intamplã clientului cu asigurarea.
Prezent la eveniment, Mihai Tecãu, secretar general al Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, a spus cã n-ar fi recomandat ca vreun organism de reglementare, cum ar fi Protecþia Consumatorilor, sã intervinã in acest sens, ci piaþa ar trebui sã fie cea care dicteazã comportamentul bãncilor ºi al asigurãtorilor.

Brokerul costã ºi greºeºte

Cert este cã brokerul il costã pe client. Radu Graþian Gheþea, preºedintele Asociaþiei Romane a Bãncilor, a subliniat recent cã dacã pui un broker in bancã, automat creºte costul asigurãrii ºi implicit cel al creditului. In fapt, la conferinþa de ieri, Andriescu a recunoscut acest aspect declarand cã " brokerul face un serviciu de calitate, iar un astfel de serviciu e unul bine plãtit".
In plus, brokerul poate greºi. De aceea ei au asigurare de rãspundere profesionalã, ºi una destul de consistentã.
In prezent, brokerii sunt obligaþi sã se asigure la valori cuprinse intre 450.000 de euro ºi 750.000 de euro.
De la 1 ianuarie 2006, brokerii vor incheia o poliþã de rãspundere profesionalã in valoare de 750.000 de euro per eveniment sau de 1 milion de euro la nivel agregat, iar din ianuarie 2007 valorile asigurate vor creºte la 1 milion de euro in cazul unui eveniment ºi la 1,5 milioane de euro la nivel agregat.
Potrivit datelor preliminare ale Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor (CSA), brokerii au intermediat prime brute subscrise in sumã de peste 120 milioane euro in anul 2004, la un volum al pieþei de 863 milioane de euro.
Comparativ cu 2003, cota brokerilor a crescut cu trei procente, iar numãrul lor a avansat de la 191 la 247. De asemenea, comisioanele incasate de societãþile de intermediere aproape cã s-au dublat, ajungand la 25 milioane euro, conform CSA.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.