Actiunile companiei Bechtel, de genul celei de a retrage muncitorii si de a crea o stare de tensiune sociala, nu sunt cele mai potrivite solutii in cazul autostrazii Brasov-Bors, a declarat, ieri, la Palatul Victoria, premierul Calin Popescu Taricean
Actiunile companiei Bechtel, de genul celei de a retrage muncitorii si de a crea o stare de tensiune sociala, nu sunt cele mai potrivite solutii in cazul autostrazii Brasov-Bors, a declarat, ieri, la Palatul Victoria, premierul Calin Popescu Tariceanu. "Nu sunt suparat pe nici o firma, sunt suparat atunci cand se fac presiuni asupra Guvernului pentru a lua anumite decizii. Noi am anuntat demult ca vom mentine un anumit ritm de lucrari si in ceea ce priveste autostrada Bechtel si nu cred ca actiuni de genul celei de a retrage muncitorii si de a crea o stare de tensune sociala sunt cele mai potrivite in aceasta situatie", a spus Tariceanu. El a transmis companiei Bechtel sa fie mai rezervata in a face presiuni asupra autoritatilor pentru continuarea proiectului de constructie a autostrazii Brasov-Bors, aratand ca actiunile firmei pot fi comparate cu presiuni politice. "Ceea ce face Bechtel mie incepe sa-mi displaca, pentru ca suna a presiuni politice. Transmit, pe aceasta cale, si firmei Bechtel sa fie mai rezervata in a face astfel de presiuni.(...) Noi plecam cu bunavointa, credem ca este nevoie de dezvoltarea infrastructurii, dar sistemul acesta care se practica, cu anunturi prin presa si cu tot felul de amenintari, mie nu-mi place deloc", a mai spus Tariceanu, joi seara, intr-o emisiune a TVR. El a precizat ca reprezentantilor companiei li s-a transmis, in urma unei intalniri de marti seara cu membrii Partidului National Liberal, ca Executivul va aloca in acest an suma de 213 milioane de dolari, din care 80 de milioane de dolari reprezinta cheltuielile nedecontate pentru lucrarile efectuate anul trecut. Tariceanu a amintit insa ca Romania nu este o tara suficient de bogata pentru a construi simultan doua autostrazi, respectiv coridorul IV paneuropean Arad-Timisoara-Lugoj-Sibiu-Ramnicu Valcea-Pitesti-Bucuresti-Constanta, la care lucrarile au inceput inca de la finele anilor '90, si tronsonul Brasov-Bors. Potrivit premierului, principala prioritate a Executivului este finalizarea proiectului deja inceput, respectiv autostrada de pe coridorul IV, urmand ca proiectul Bechtel sa continue in functie de disponibilitatile financiare existente. (C.P.,C.S.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.