Compania Leoni Hungaria, subsidiara producatorului german de cabluri electrice Leoni, a anuntat ca pana la sfarsitul lunii octombrie va restructura 250 de locuri de munca de la fabrica din Eger, productia de cabluri pentru vehicule industriale urmand

Compania Leoni Hungaria, subsidiara producatorului german de cabluri electrice Leoni, a anuntat ca pana la sfarsitul lunii octombrie va restructura 250 de locuri de munca de la fabrica din Eger, productia de cabluri pentru vehicule industriale urmand sa fie transferata in Romania.
Decizia a fost luata in principal datorita costurilor salariale mici de pe piata romaneasca.
Directorul general al companiei maghiare, Tamas Otvos, a declarat, insa, ca divizia de cabluri pentru autoturismele Volkswagen si Audi va ramane in Ungaria. El a adaugat ca salariatii disponibilizati vor primi mai mult decat suma minima garantata in astfel de situatii.
Conform datelor oficiale, anul trecut, unitatea de productie din Eger a realizat venituri de 60 de milioane de euro, previziunile pentru anul in curs fiind situate la un nivel asemanator.
La nivel mondial, compania Leoni a realizat in 2004 vanzari totale de 1,25 de miliarde de euro, inregistrand o crestere de 16 procente fata de anul anterior. In aceeasi perioada, profitul net a crescut cu 50 de procente, inregistrandu-se suma de 33,2 miliarde de euro.

Europa de Est atrage prin mana de lucru ieftina

La sfarsitul anului trecut, compania germana avea 29.957 de salariati, cu 8.565 mai multi decat la sfarsitul anului 2003, cele mai multe locuri de munca fiind create in tarile din estul Europei, unde costurile cu forta de munca sunt reduse. Aproape 90% din totalul locurilor de munca sunt in afara Germaniei.
Divizia de cablaje auto a contribuit semnificativ la majorarea consemnata pe ansamblul grupului, ca urmare a cresterii cererii de astfel de produse pentru noile modele de autovehicule, precum Opel Astra, Mercedes Clasa A, BMW Seria 1 si Seria 3.
Vanzarile diviziei de cablaje au avansat cu 22%, pana la 680 de milioane de euro, in timp ce profitul inainte de impozitare a ajuns la 32,3 milioane de euro, comparativ cu 26,1 milioane de euro in 2003.

In Transilvania au fost create 4.500 de locuri de munca in ultimii trei ani

In Romania, grupul german este prezent din 1999 prin subsidiara Leoni Wiring Systems, care detine la Arad o fabrica de cablaje electrice auto si livreaza subansamble pentru mari constructori de autovehicule. Unitatea din Arad dispune de peste 1.500 de angajati, principalul beneficiar fiind Rover. In 2002, compania a inceput la Bistrita productia de cablaje auto pentru DaimlerChrysler si BMW. Desi unitatea de productie a fost terminata in iulie 2003, productia efectiva a inceput in luna septembrie a anului 2002, intr-o unitate pilot. Investitia de 30 de milioane a permis construirea unei fabrici cu o suprafata de 30.000 de metri patrati, creandu-se astfel 2.500 de noi locuri de munca. La sfarsitul anului 2003, numarul angajatilor a crescut cu 500, valoarea vanzarilor situandu-se la nivelul de 6,5 milioane de euro. Oficialii companiei spera ca la sfarsitul anului 2006 valoarea vanzarilor sa creasca de zece ori fata de valoarea inregistrata in primul an de productie.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.