Radu Soviani are 28 de ani, este absolvent al Academiei de Studii Economice si este directorul departamentului de stiri al B1TV. Este un profesionist care crede cu tarie in rolul omului de afaceri in costum si cravata. Cand il vezi printre colegii lui, n-ai zice ca e director, ci un redactor foarte constiincios. Nu da niciodata semne de oboseala daca stie ca are de lucru si nu se lasa pana nu cunoaste fenomenul pe care il prezinta in profunzime. Profesionalismul lui da batai de cap echipei de la "Economia in 60 de minute", care va reintra in grila B1TV incepand de duminica, ora 20.00, pentru ca nu citeste niciodata de pe prompter.
- In calitate de comentator economic, intelegi mai bine ceea ce se intampla in jurul tau?
- Incerc sa fiu informat si am invatat sa accept ceea ce nu poate fi schimbat. Informatia de zi cu zi pe care o aflu ma ajuta sa inteleg mai rapid decat alta lume care nu urmareste fenomenul. Daca urmaresti cotatiile vezi o evolutie, inveti sa citesti rezultatele care au determinat modificarile.
- Avand in vedere ca esti un bun cunoscator al acestui domeniu, te ajuta la planificarea bugetului personal?
- Imi calculez bugetul de la o zi la alta. In sensul in care daca astazi vreau o apa plata eu bugetez doua ape, astfel incat sa nu raman descoperit. Din pacate, in Romania, cheltuielile se calculeaza la un nivel minim, iar cei care le calculeaza spun ca sunt optimisti, dar nu despre asta este vorba, ci despre a fi prudent. Daca stiu ca o simpla sticla de apa o gasesc pe piata cu 20.000 lei cu atat o bugetez, nu cu 15.000 de lei pentru ca am gasit undeva un chilipir.
- Ce rol ai in "Economia in 60 de minute", emisiunea care va reveni sambata in grila de programe a B1TV?
- Sunt realizator, producator, pentru ca firma mea produce aceasta emisiune. Cred ca am rolul de a fi informat si de a lua deciziile potrivite pentru ca emisiunea sa fie de succes. Incerc sa fie o emisiune de succes pentru ca economia nu se vinde foarte usor la public. Pentru public trebuie sa vorbesti pe intelesul lui. Daca le vorbesti romanilor de Produsul Intern Brut, de accize, de taxe vamale care se adauga la alte taxe, ii pierzi.
- Care este cea mai mare realizare a ta ca jurnalist?
- Este demersul meu pentru ca pretul la carburanti sa scada. In aprilie 2003 a existat o etapa in care toti factorii care conduc la stabilirea pretului carburantilor au fost favorabili unei scaderi de pret. Eu am semnalat pe post ca se apropie sfarsitul trimestrului, cand, conform legii, se recalculeaza accizele, si ar trebui sa scada pretul carburantilor. A urmat o vizita la ministrul de pe atunci al Economiei si Comertului, Dan Ioan Popescu. Am folosit ca pretext o banalitate pentru a intra la ministru cu calcule, cu grafice care indicau o scadere a principalelor monede, a accizelor, a cotatiei petrolului. Pus in fata faptului implinit, Dan Ioan Popescu a acceptat ca trebuie sa ieftinim. N-a fost o victorie prea mare, o suta de lei, dar a fost pentru prima data in Romania cand s-au ieftinit carburantii.
- Esti director al unui departament de stiri, nu te-ai vedea mai degraba in calitate de director al unei banci?
- Eu cred in policalificare, dar am invatat in departamentul de stiri ca nu e bine sa te bagi in prea multe. Ca director de banca nu cred ca as fi foarte performant in acest moment, pentru ca lucrul intr-o banca, mai ales escaladarea treptelor ierarhice, presupune cunoasterea activitatii de baza. Daca as incepe acum sa lucrez intr-o banca, insa, nu cred ca mi-ar lua mai mult de cinci ani sa ajung director. In ultimul an de facultate a intervenit in viata mea televiziunea, dar activitatea bancara este inca o optiune pe care o iau in calcul. E foarte clar ca atat in televiziune, cat si in domeniul bancar poti ajunge sa castigi sume foarte mari, important este ca nici intr-o parte, nici in alta sa nu-ti doresti sa castigi fabulos peste noapte.
- De unde ti-ai propus sa furi audienta pentru revenirea emisiunii "Economia in 60 de minute"?
- Mai exista cateva emisiuni economico-financiare, dar nu sunt pe tipicul meu si tind sa cred ca emisiunea mea este cea mai buna emisiune economica de pe piata. Nu spun eu acest lucru, ci Clubul Roman de Presa, in 2003, Asociatia profesionistilor de televiziune si radio, in 2002, Comunitatea brokerilor din Romania, care constituie si targetul emisiunii mele. Cred ca emisiunea "Economia in 60 de minute" s-a impus prin faptul ca noi ne documentam. Nu pot lasa un invitat sa ma incuie cu ceva pur si simplu, pentru ca eu nu stiu despre ce vorbeste.
- Care este targetul tau de audienta?
- Pentru mine, ca producator, sunt importanti toti platitorii de taxe si impozite, care au dreptul sa stie ceea ce li se intampla. Exista chiar un proverb care spune ca de moarte si de impozite nu scapi. In pregatirea emisiunii care va incepe duminica la ora 20.00 am pregatit o avanpremiera, pentru ca telespectatorii trebuie informati in timp real, practic. Rubrica din cadrul emisiunii "6! Vine Presa" are 10 minute in care tratam evenimentul economic la zi, iar audientele ne-au incurajat sa continuam drumul pe care am pornit alaturi de Livia si Mbela.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Shakira, virală pe TikTok după ce a vorbit în limba română. Cum a ajuns...
Sursa: kudika.ro
-
Intimitățile unei fete cuminți
Sursa: garbo.ro