Cea de-a saptea etapa a Campionatului Mondial de Formula 1 continua in acest week-end cu Marele Premiu al Europei. Ambitiile sunt mari, iar lupta pentru locul intai se anunta mai stransa ca pana acum, mai ales ca FIA a anuntat revenirea la o singura

Cea de-a saptea etapa a Campionatului Mondial de Formula 1 continua in acest week-end cu Marele Premiu al Europei. Ambitiile sunt mari, iar lupta pentru locul intai se anunta mai stransa ca pana acum, mai ales ca FIA a anuntat revenirea la o singura sesiune de calificari.
Victorios dupa ultimele performante obtinute la Barcelona si Monaco, Kimi Raikkonen (West McLaren-Mercedes) spera intr-o noua victorie pe circuitul de la Nürbürgring (Germania), in timp ce liderul clasamentului, Fernando Alonso (Renault), spune ca lectia invatata saptamana trecuta la Monaco il va ajuta sa termine cursa pe locul intai. Din ecuatie nu lipseste pilotul scuderiei Ferrari, Michael Schumacher, care chiar daca a inceput mai slab actualul sezon, a atentionat ca circuitul Nürbürgring, va constitui momentul revenirii sale in prim-planul Campionatului Mondial.

Calificari ca in 2004

Sa revenim insa la schimbarea sistemului de calificari. La inceputul acestei saptamani FIA a anuntat ca de acum inainte va exista o singura sedinta de calificari. Astfel, astazi, la Nürbürgring, fiecare concurent va avea dreptul la un singur tur cronometrat cu interdictia de a realimenta masina dupa calificari. Ordinea de start in calificari va fi data de clasamentul ultimului Mare Premiu, ultimul clasat pornind primul in calificari. Potrivit FIA, schimbarea a fost acceptata de toate echipele din campionat.
Altfel, trebuie mentionat ca BAR-Honda si-a ispasit cele doua etape de suspendare si va reveni pe circuit. "Au trecut cinci saptamani de cand am alergat ultima oara si sunt nerabdator sa concurez din nou", a marturisit Jenson Button, clasat pe locul trei la Marele Premiu al statului San Marino (24 aprilie), dar a carui masina s-a dovedit a fi prea usoara si a antrenat sanctiuni impotriva intregii echipe.

Renault isi menajeaza motoarele

Dupa ce in prima sesiune de antrenamente libere pilotul de teste al McLaren, Alexander Wurz, s-a clasat pe locul intai (1:31.670), McLaren a hotarat ca in cursa de maine, pilotul austriac sa il inlocuiasca pe columbianul Juan Pablo Montoya. In urma lui Wurz, la aproape o secunda de austriac, s-a clasat eroul local Michael Schumacher (1:32.578). Pe locul al treilea a terminat pilotul de teste de la Toyota, Ricardo Zonta (1:32.726). Pe locul patru s-a clasat columbianul Juan Pablo Montoya (1:32.873), urmat de Rubens Barichello (1:32.984) si Kimi Raikkonen (1:32.988). Singurii piloti care nu au facut nici un tur complet sunt cei ai echipelor Renault si BAR. Renault adopta din nou aceeasi strategie de a menaja cat mai mult motoarele, iar cei de la BAR sunt aproape obligati sa faca acelasi lucru din cauza ca motoarele Honda cu care vor alerga aici sunt aceleasi de care s-au folosit acum sase saptamani in cursa de la Imola.

Nürbürgring - istorie tumultoasa

Circuitul Nürbürgring desfasoara o pista cu o lungime de aproape 23 de kilometri si extrem de virajata in muntii Eifel. A mai fost marit atunci cand i s-a mai adaugat si bucla de sud (Sudschliefe); cele doua bucle numarau in total 172 de viraje.
Construit in anul 1925 acest circuit a tinut Marele Premiu al Germaniei in marea parte a anilor '50 si '60, insa, din motive de siguranta, s-a renuntat la el in anul 1976 dupa un accident teribil suferit de Niki Lauda.
Un nou circuit a fost construit pe partea de sud a buclei la inceputul anilori '80, dar, desi mult mai sigur, era plictisitor in comparatie cu vechea pista. In 1984 si 1985 a tinut doua Mari Premii, insa FIA a renuntat din nou la el, pana in anul 1995, cand Michael Schumacher a adus popularitatea Formulei 1 in Germania si acestui circuit i s-a gasit din nou un loc in calendar.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.