De la inceputul acestui an, mai multi operatori privati de trafic feroviar au renuntat la contracte, in acest moment existand numai doua sectii de circulatie feroviara in operare privata: Brasov-Zarnesti si Rosiori Nord-Costesti. Principalul motiv ca
De la inceputul acestui an, mai multi operatori privati de trafic feroviar au renuntat la contracte, in acest moment existand numai doua sectii de circulatie feroviara in operare privata: Brasov-Zarnesti si Rosiori Nord-Costesti. Principalul motiv care a stat la baza deciziilor de renuntare la contractele de operare ar fi legat de imposibilitatea de a rentabiliza acest serviciu, destul de costisitor, fara o subventie de la stat. In plus, pentru mai multe sectii operate privat, calatorii s-au declarat nemultumiti de calitatea serviciilor. Pentru relatia Targoviste-Pietrosita ei au cerut sprijinul senatorului Ion Mihai Dumitrescu si deputatului Florin Popescu, reprezentantii PNL in Dambovita. Dupa demersurile politicienilor, CFR Calatori a reinceput operarea pe tronsonul Fieni-Pietrosita, dar si pe altele: Ploiesti-Maneciu, Ploiesti-Slanic, Simeria-Hunedoara, Dornisoara-Floreni sau Ilva Mica-Rodna Veche. Amintim ca in 2004 un numar mare de sectii de circulatie feroviara (aproximativ 3.000 de km) au fost declarate neinteroperabile si scoase la licitatie pentru operare privata. O parte dintre acestea au fost adjudecate de operatori privati. (C.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.