Programul de innoire a parcului autor din Romania, sustinut din Fondul pentru Mediu, a debutat cu modificarea cotelor atribuite producatorilor validati (n.r. - producatori sau importatori de autoturisme care indeplinesc anumite criterii). Astfel, pot
Programul de innoire a parcului autor din Romania, sustinut din Fondul pentru Mediu, a debutat cu modificarea cotelor atribuite producatorilor validati (n.r. - producatori sau importatori de autoturisme care indeplinesc anumite criterii). Astfel, potrivit acestui program, sunt alocate 450 miliarde de lei pentru subventionarea casarii a 15.000 de autoturisme functionale, dar mai vechi de 12 ani, beneficiare fiind numai persoanele fizice. Acestea pot primi cate 30 milioane de lei pentru masina casata, dar numai daca achizitioneaza un autoturism nou.
Potrivit legislatiei, cele 15.000 de masini subventionate, intrate in program, a trebuit distribuite, la producatorii validati. Criteriile dupa care s-au impartit cotele producatorilor validati au fost cel putin interesante. In aceste conditii, Dacia Pitesti, care domina piata de autoturisme din Romania, a primit o cota de 4455 de masini; Daewoo Craiova, pe locul doi in preferintele romanilor, are alocata o cota de 445 de masini. In schimb, firma ce comercializeaza Citroen, si a apartinut premierului Tariceanu, a primit o cota de 4455 masini, identica cu cea a Dacia Pitesti, dar care a vandut, in 2004, 1376 de autoturisme. Pe podium s-a mai aflat si firma ce comercializeaza masini Renault si Nissan, cu 4158 de autoturisme alocate. Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in 2004, Dacia a vandut 59.700 de masini, Daewoo - 27.043 de masini; Renault - 10.803 masini; Skoda - 7570 masini; Peugeot - 7013 masini; Citroen - 1.376 masini si Maserati - 18 masini. Toti producatorii validati au furnizat aproximativ 138.500 de masini, din cele 145.120 de autoturisme vandute in 2004. Reprezentantii Dacia Pitesti au atras atentia ca, in atribuirea cotelor, ar fi trebuit sa se tina seama de segmentul de piata ocupat de fiecare producator validat, mai ales ca, pentru aceasta marca, si-au manifestat interesul foarte multi proprietari. Autoritatile au declarat ca toate contractele de finantare intre producatorii validati si Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) trebuia semnate saptamana trecuta, urmand ca, de ieri, programul sa se aplice. Totusi, Daewoo nu a putut demara programul pentru ca AFM nu a semnat contractul.
In cele din urma, directorul AFM a precizat ca, impreuna cu un observator al APIA, cotele pentru fiecare producator validat urma sa fie redistribuite, ieri, luandu-se in calcul si cota de piata detinuta de fiecare. Surse apropiate autoritatilor au declarat ca premierul Tariceanu a remarcat ca firma ce a detinut-o a primit o cota cam mare pentru piata ce o detine. Noua redistribuire aduce Citroen mai aproape de vanzarile de anul trecut, cu o cota de 400 de masini. Cealalta reducere s-a facut la Renault, care a ramas cu 3000 de masini. In rest, se remarca numai cresteri: Dacia a ajuns la 8091 de masini, Daewoo la 809 si Porche Romania, cu Skoda, Seat, Audi si Volkswagen, la 1079 de masini.
Oricum, ieri, la debutul programului, la dealerii Dacia cozile se formasera de la ora 3-4 din noapte, la primele ore ale diminetii cota fiind epuizata.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.