Politica monetara initiata de Banca Nationala a Romaniei, cresterea preturilor la utilitati, dar si faptul ca in Romania nu sunt suficiente programe de finantare au fost doar cateva dintre nemultumirile expuse de reprezentantii producatorilor din ind
Politica monetara initiata de Banca Nationala a Romaniei, cresterea preturilor la utilitati, dar si faptul ca in Romania nu sunt suficiente programe de finantare au fost doar cateva dintre nemultumirile expuse de reprezentantii producatorilor din industria textila din Romania, in cadrul unui forum organizat ieri.
Vicepresedintele Federatiei Patronale a Industriei Usoare - FEPAIUS, Mihai Pasculescu, a spus ca "politica monetara a BNR a dus la pierderi de 15-30 la suta in sectorul industriei textile romanesti, iar cresterea preturilor la utilitati a marit cu 30 la suta costurile de productie". Reprezentantii IMM-urilor din Romania considera ca in Romania nu exista programe pentru acordarea de credite pentru aceasta ramura a industriei. "Ar trebui sa se utilizeze bani publici (subventii) pentru a sprijini intreprinzatorii din industria textila romaneasca", a fost de parere consilierul ministrului de stat, Florin Rosu. In 2004, industria textila, de confectii si imbracaminte a realizat 8,3 la suta din productia industriala a tarii (4,5 la suta din PIB). Exportul Romaniei a fost reprezentat in proportie de 27,8 la suta de industria textila, iar importul de 15,1 la suta. In industria textila si de confectii activeaza 20,4 la suta din totalul salariatilor industriei, in acest sector activand 7.200 de societati comerciale.

Curierul National

Sursa: Curierul National