Pentru lunile octombrie-decembrie, salariile de baza ale personalului didactic vor creste cu 13,5 la suta, in anul 2005. Deputatii au adoptat, in acest sens, un amendament al Comisiei pentru invatamant si al Comisiei pentru munca la Ordonanta de Urge
Pentru lunile octombrie-decembrie, salariile de baza ale personalului didactic vor creste cu 13,5 la suta, in anul 2005. Deputatii au adoptat, in acest sens, un amendament al Comisiei pentru invatamant si al Comisiei pentru munca la Ordonanta de Urgenta a Guvernului 18/2005 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2005 personalului din invatamant.
Potrivit textului ordonantei, cadrele didactice ar fi urmat sa beneficieze, in anul 2005, de o crestere de 12 la suta a salariilor de baza raportat la nivelul acestora din 31 decembrie 2004. Comisiile de specialitate au modificat textul ordonantei argumentand ca astfel se asigura "cresterea reala a salariilor, la o rata reactualizata a inflatiei de 8,5 la suta pentru anul 2005". La dezbaterea pe articole a ordonantei de urgenta, deputatii au mai decis ca, in perioada martie-septembrie, cadrele didactice sa beneficieze de majorari salariale superioare celor propuse de Guvern, "pentru a asigura recuperarea cresterilor neaplicate in lunile ianuarie-februarie 2005". Astfel, in intervalul martie-septembrie, la salariul de baza din decembrie 2004 se va adauga o suma reprezentand 64,2 la suta din diferenta calculata intre salariul de baza corespunzator lunii octombrie 2005 si salariul de baza avut in decembrie 2004. Procentul de crestere a salariului de baza propus prin ordonanta de urgenta era, pentru aceeasi perioada, de 55 la suta. Senatul a adoptat ordonanta de urgenta la inceputul lunii aprilie fara amendamente, iar Camera Deputatilor este Camera decizionala.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.