Incepand cu aceasta saptamana, in fiecare zi de miercuri, "Curierul Auto" va gazdui o rubrica rezervata exclusiv impatimitilor Formulei 1. Ei vor avea astfel posibilitatea sa fie la curent cu aproape tot ce se petrece in Marele Circ. De la rezultate,
Incepand cu aceasta saptamana, in fiecare zi de miercuri, "Curierul Auto" va gazdui o rubrica rezervata exclusiv impatimitilor Formulei 1. Ei vor avea astfel posibilitatea sa fie la curent cu aproape tot ce se petrece in Marele Circ. De la rezultate, prezentari si declaratii, pana la mutarile de piloti sau cine sunt investitorii din Formula 1.
Si pentru ca primele trei etape ale actualului sezon au adus in prim-plan o echipa "Renault" mai proaspata si dornica de victorii ca niciodata, credem ca se cuvine sa prezentam pentru inceput cateva detalii tehnice despre noul monopost R25, precum si ce cred Fernando Alonso si Giancarlo Fisichella, tandemul constructorului francez,
despre revolutionarul R25.
Despre noul monopost Renault, Fernando Alonso a spus ca este cea mai buna masina pe care a condus-o de cand concureaza in Formula 1. "Noul monopost este o evolutie a celui de anul trecut.
Propulsorul V10 este complet nou. La un unghi de 72 de grade se comporta bine la turatii medii si mari. Pentru constructia sa nu s-a folosit nici o componenta importanta de la motorul din 2004. Designul nostru este foarte bun, iar motorul se integreaza in sasiu mai bine decat anul trecut", si-a laudat Alonso masina cu care, dupa primele trei etape din actualul sezon, a castigat doua din trei intreceri.
Dar primul pilot de la Renault care, dupa succesul obtinut pe circuitul "Albert Park" (Melbourne-Australia), a aratat ce poate R25 a fost Giancarlo Fisichella. Italianul este de parere ca R25 s-a dovedit o masina rapida, stabila, precum si foarte usor manevrabila. "Toate aceste calitati ne permit sa obtinem timpi buni. Am rasuflat usurat cand am vazut in teste ce poate monopostul fara sa fie fortat la limita sa maxima", a aratat Fisichella.
In incercarea de a face din R25 un produs cat mai fiabil, rapid si usor, cei doi directori tehnici de la Renault, Bob Bell (sasiu) si Rob White (motor), au pierdut nopti in sir. "Masina este bine echilibrata si nu pare a fi afectata de noile reguli aerodinamice. In acest sens, eleronul fata de pe R25 spune totul. El se integreaza foarte bine in linia generala de design", a marturisit Bob Bell. Rob White nu s-a ferit sa recunoasca ca cele mai mari probleme le-au intampinat la suspensia fata.
"Este un element ce necesita o interactivitate iesita din comun. In cele din urma, cred ca am reusit sa gasim o solutie", a afirmat White. La final, ar mai trebui remarcat faptul ca R25 este prima masina din randul constructorilor prezenti in Formula 1 care a izbutit sa intrerupa, cel putin pentru moment, suprematia Calutului Cabrat.
Pana la intalnirea de miercurea viitoare, cand vom face cunostinta cu TF 105 - Toyota, nu ratati Marele Premiu de pe circuitul de la Imola (San Marino).


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.