Porsche Romania pare sa aiba ghinioane la sesiunile test-drive. Dupa ce anul trecut un jurnalist de la o agentie de presa a facut praf un Audi A6 la intoarcerea dintr-un test-drive pe ruta Bucuresti - Constanta - Bucuresti, la sfarsitul saptamanii tr
Porsche Romania pare sa aiba ghinioane la sesiunile test-drive. Dupa ce anul trecut un jurnalist de la o agentie de presa a facut praf un Audi A6 la intoarcerea dintr-un test-drive pe ruta Bucuresti - Constanta - Bucuresti, la sfarsitul saptamanii trecute a avut loc un eveniment similar. Din pacate, acest ultim accident a avut un final tragic. La intoarcerea de la Targu Mures, pe raza judetului Brasov, unul dintre cele 38 din automobile Volkswagen Passat puse la dispozitia jurnalistilor a intrat in plin intr-o Dacia Nova care venea din contrasens, omorand soferul si accidentandu-i grav sotia, acum internata in coma. Politia judetului Brasov a confirmat ca a avut loc un accident in care si-a pierdut viata Szilard Ballog si a fost ranita grav sotia acestuia, Elena Ballog. Conform Politiei, Volkswagen-ul "promotional" care a intrat in coliziune cu Dacia era condus de Andrei Cristian Panait, care ar face parte din staff-ul Porsche.
Toate marile firme din domeniul auto au obiceiul sa organizeze test-drive pentru jurnalisti la lansarea unui nou model. Modul in care se face testul difera, insa, de la companie la companie. Cele mai multe firme (Renault, Dacia, Auto-Italia etc.) isi constituie un parc pentru presa, iar masinile sunt preluate individual de ziaristi pentru o perioada limitata de timp. Pana in prezent, nu s-au inregistrat evenimente cu urmari tragice in timpul testelor de acest gen.
Dacia a incalcat o singura data aceasta regula. La lansarea Logan, in Turcia. Atunci s-a plecat in coloana, iar jurnalistii au urmat un traseu obligatoriu conform unui road-book. Soferii romani un fost, insa, atent supravegheati de personalul Renault, care s-a infiltrat in coloana de jurnalisti din patru in patru masini. Mai mult, oficialii Renault au avut grija sa-i instiinteze pe romani despre pericolele pregatite de soferii turci, extrem de indisciplinati. Si totusi, a avut loc un accident destul de grav. Un Logan s-a rasturnat la o viteza de peste 100 de kilometri pe ora. Accidentul a avut loc din vina exclusiva a jurnalistului care nu a respectat indicatiile francezilor. Din fericire, urmarile nu au fost tragice.
O alta metoda folosita de firmele auto din Romania la realizarea testelor este organizarea unor coloane conduse de un antemergator din partea firmei. Acesta impune si ritmul calatoriei, viteza fiind, de regula, cu mult pe cea legala.
Este si cazul Porsche Romania. Mai ales cand capul de coloana este un profesionist al motor-sportului, metoda este cel putin riscanta, daca avem in vedere ca in mai putin de doi ani au fost facute praf trei masini si, mult mai grav, o persoana a decedat, iar alta este in stare grava. Din fericire ziaristii au fost de aceasta data linistiti la volan.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.