Seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania, Jonathan Scheele, a declarat, la Brasov, ca proiectul construirii unei artere de centura pentru acest municipiu nu mai figureaza pe lista de finantare a Programului PHARE 2004-2006. Aceasta luare de pozi
Seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania, Jonathan Scheele, a declarat, la Brasov, ca proiectul construirii unei artere de centura pentru acest municipiu nu mai figureaza pe lista de finantare a Programului PHARE 2004-2006. Aceasta luare de pozitie este determinata si de neimplicarea Guvernului Romaniei care, cu toate ca fusese sesizat inca din septembrie 2004, nu a clarificat in timp util pentru finantatorul european daca soseaua de centura a municipiului Brasov are vreo legatura cu autostrada Transilvania.
"Trebuie vazut care sunt prioritatile la nivel national in cadrul unui buget al Comisiei Europene care nu este extensibil. Am cerut Guvernului sa clarifice daca exista o legatura intre centura de la Brasov, Cluj si Oradea, si autostrada Transilvania. Din pacate, pana acum nu am primit aceste clarificari. Chiar daca le-am cerut din luna septembrie, nu am primit nimic. De aceea, din pacate, proiectele soselelor de ocolire de la Brasov si Cluj nu sunt pe lista de finantare a Programului PHARE 2004-2006", a declarat Jonathan Scheele pentru Mediafax.
Declaratiile oficialului european reprezinta o surpriza - cu gir guvernamental - pentru autoritatile locale din Brasov, obligate in prezent sa lucreze la identificarea altor surse de finantare.
Reamintim ca, in pofida unor recente declaratii linistitoare provenite din sanul coalitiei guvernamentale (care sustin ca implementarea proiectului autostrazii poate fi rezolvata prin atragerea unor investitori nord-americani), autostrada ramane un mar al discordiei.
In contextul in care Uniunea Europeana a refuzat finantarea proiectului prin Banca Europeana de Investitii, deoarece lucrarea a fost acordata unilateral firmei americane Bechtel, iar bugetul este unul de austeritate, in interiorul Coalitiei s-au starnit animozitati. Astfel, UDMR sustine derularea proiectului conform graficului prestabilit, iar liberalii vorbesc, deja, despre o temporizare a sa. Soseaua de centura a municipiului Brasov are o lungime de 20 de kilometri, un numar de cinci kilometri fiind finantati anterior printr-un credit al Bancii Mondiale.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.