Ieri, reprezentantii Confederatiilor Patronale membre ale Uniunii Patronatelor din Romania, CONPR, PR, PNR, CNIPMMR, UGIR 1903 si UGIR, s-au reunit in cadrul unei sedinte extraordinare pentru a conveni masurile de protest la adresa manierei in care G
Ieri, reprezentantii Confederatiilor Patronale membre ale Uniunii Patronatelor din Romania, CONPR, PR, PNR, CNIPMMR, UGIR 1903 si UGIR, s-au reunit in cadrul unei sedinte extraordinare pentru a conveni masurile de protest la adresa manierei in care Guvernul intelege dialogul cu partenerii sociali. In opinia presedintilor celor sase organizatii patronale, modificarea Codului fiscal aprobata in sedinta de Guvern din 24.03.2005 prin Ordonanta de Urgenta a insemnat o incalcare flagranta a legii si denota indiferenta totala a Ministerului de Finante fata de punctele de vedere ale partenerilor sociali. Articolul 4 din Legea nr. 571/2003 prevede:
(1) Prezentul Cod se modifica si se completeaza numai prin lege, promovata, de regula, cu 6 luni inainte de intrarea in vigoare a acesteia.
(2) Orice modificare sau completare la prezentul Cod intra in vigoare cu incepere din prima zi a anului urmator celui in care a fost adoptata prin lege.
De 15 ani patronatele lupta pentru un mediu economic predictibil si pentru stabilitate legislativa, doua obiective de care am crezut ca ne-am apropiat prin articolele pe care le-am citat din Codul fiscal.
Promulgarea Ordonantei de Urgenta demonstreaza ca ne-am inselat ca Ministerul de Finante prin propunere, iar Guvernul prin promulgare, ne arata lipsa totala de respect fata de legislatie.
Subiectul nu a fost discutat in Comisia de Dialog Social si nu are nici avizul Consiliului Economic si Social. Aceasta inseamna si incalcarea unei decizii proprii a actualului Guvern. Prin HG nr. 50 publicata in Monitorul Oficial din 20.01.2005, s-a aprobat Regulamentul privind procedurile la nivelul Guvernului pentru elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de acte normative spre aprobare. La art. 18 este prevazuta obligativitatea avizarii de catre Consiliul Economic si Social (CES), iar la art. 22 alineatul 2 este prevazuta ca obligatorie repunerea pe agenda de lucru a sedintei Guvernului in cazul proiectelor de acte normative adoptate, daca avizul Consiliului Economic si Social este negativ. In situatia data, CES, in sedinta din 23.03 a solicitat discutarea propunerii in Comisia de Dialog Social din Ministerul de Finante.
Consiliul Director al UPR considera ca intr-o varianta care efectiv sfideaza respectul fata de partenerii sociali a fost provocata sedinta de dialog social a MF, vineri, 25.03, dupa ce Ordonanta de Urgenta a trecut prin Guvern. Totodata s-a subliniat ca prin maniera de lucru a Executivului, practic, Romania devine tara tuturor posibilitatilor, dar nu in sensul pozitiv.
Pe langa problema de fond, Ministerul de Finante nu a reusit, dar nici nu a incercat, sa dea o evaluare valorica a solutiilor propuse, iar parerea generala este ca efectul global va fi contraproductiv. In loc sa fie prezentata problema si cautate impreuna solutiile, s-a ales varianta cresterii unor taxe si impozite, care va produce doar iritare.
In repetate randuri, mediul de afaceri si-a exprimat disponibilitatea de a veni cu solutii concrete, dar dialogul este inexistent.
Colegiul Director al UPR, reunit ieri in sedinta extraordinara a hotarat ca, in cazul in care Ordonanta de Urgenta va fi publicata in Monitorul Oficial, sa actioneze in instanta Guvernul Romaniei. Cei sase presedinti de organizatii patronale considera ca intrarea in Uniunea Europeana este un deziderat al Romaniei si sunt de acord sa faca eforturi in acest sens, dar doresc sa aiba convingerea ca traiesc intr-o tara in care legea este respectata si in care Guvernul reprezinta interesele economiei reale, pe care o consulta si o respecta.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.