Compania Michelin a prezentat in cadrul Salonului Auto International Nord American un nou model de anvelopa, un sistem inedit, combinatie de roata si pneu, care functioneaza fara elementul traditional: aerul.
Revolutionarul sistem, botezat
Compania Michelin a prezentat in cadrul Salonului Auto International Nord American un nou model de anvelopa, un sistem inedit, combinatie de roata si pneu, care functioneaza fara elementul traditional: aerul.
Revolutionarul sistem, botezat "Tweel", a surprins prin simplitatea sa."Tweel" este de fapt un sistem alcatuit din butuc si spite, pe care este montata o roata flexibila, care se deformeaza pentru a absorbi socurile. Desi nu mai foloseste aer, "Tweel" ofera performante comparabile cu cele ale anvelopelor pneumatice. Noul model a intrat deja in productie, urmand a fi folosit in primul rand pentru viitorul model de scaune rulante IBOT.
Inventat de Dean Kamen, modelul IBOT poate urca scari si se poate misca pe teren accidentat, oferind un grad de mobilitate imposibil de atins de scaunele rulante traditionale.
In afara acestora Michelin intentioneaza sa foloseasca noua anvelopa pentru vehiculele de constructii si cele militare. Dar si pentru automobilele obisnuite, poate cel mai interesant domeniu. Compania a demonstrat in cadrul Targului ca un Audi A4 echipat cu anvelope "Tweel" ajunge la aproape aceleasi performante ca un set de pneuri pneumatice, diferenta fiind de doar cinci procente.
Terry Gettys, presedinte al Centrului de Cercetare si Dezvoltare al Michelin in SUA, a declarat ca "Tweel va oferi nivele de performanta care nu sunt posibile cu tehnologia pneumatica de astazi". Pentru companie, noua anvelopa reprezinta o viziune pe termen lung, fiind urmatorul pas in lungul drum al inovatiilor tehnologice preconizate de Michelin.
Daca acest prototip se va impune pe piata, pana de cauciuc, verificarea presiunii sau echilibrul intre performanta si confort ar putea sa devina amintire.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.