Marti, 8 februarie, uzina Dacia Pitesti a produs autovehiculul cu numarul 2.500.000. Autoturismul Logan 1.4 Préférence, Gri Perla, cu numarul caroseriei 33076155, a parasit linia de montaj, in prezenta fericitului sau proprietar, domnul Dorel Andri

Marti, 8 februarie, uzina Dacia Pitesti a produs autovehiculul cu numarul 2.500.000. Autoturismul Logan 1.4 Préférence, Gri Perla, cu numarul caroseriei 33076155, a parasit linia de montaj, in prezenta fericitului sau proprietar, domnul Dorel Andries, din Bacau.
Platforma industriala, modernizata in totalitate de la preluarea Daciei de catre Renault in 1999, cu o investitie de peste 489 milioane de euro, este astazi la cele mai inalte standarde europene.
Uzina de la Pitesti a intrat in anul 2005 cu un obiectiv ambitios: dublarea productiei zilnice de autovehicule, de la o capacitate de 460 de autovehicule pe zi la sfarsitul anului 2004, la 750 de autovehicule pe zi, in al doilea trimestru al acestui an. Pentru a raspunde acestei provocari, pe langa efortul constant de ameliorare a productivitatii, uzina a introdus schimbul trei, operational incepand cu prima saptamana din februarie. Pentru a ameliora nivelul de calitate, Dacia a adoptat metodele de control dezvoltate de Alianta Renault-Nissan, AVES (Alliance Vehicle Evaluation System). Cu o productie de 94.720 de vehicule in 2004, Dacia a inregistrat o crestere de aproape 38% fata de 2003.
Cresterea va continua in 2005, o data cu expansiunea internationala a modelului Logan, ceea ce ar trebui sa permita uzinei Dacia Pitesti sa inregistreze un nivel de productie de aproximativ 175.000 de autovehicule. De la 1 aprilie, va inceta productia modelulului Solenza, liniile de montaj urmand sa fie adaptate pentru Logan. Modelul va fi comercializat si in Europa Occidentala, de la mijlocul acestui an. Referitor la rechemarea autoturismelor Logan in service pentru remedierea unor defectiuni de fabricatie, François Fourmont, directorul general al companiei Dacia, a precizat ca operatiunea costa in jur de 300.000 de euro.
Fourmont a mai spus ca modelul Logan va fi prezent la salonul auto de la Geneva, din acest an, in cadrul standului Dacia. Dacia, marca in jurul careia s-a creat si dezvoltat industria de automobile din Romania, a luat nastere in 1968, la Colibasi, judetul Arges. In cei 37 de ani de activitate, Dacia a dezvoltat o gama de vehicule de persoane si de utilitare emblematice pentru peisajul auto romanesc. Incepand cu anul 1999, cu suportul grupului Renault, Dacia si-a innoit si modernizat gama de vehicule, cu SupeRNova, Solenza si Logan, lansat in 2004.

Uzina Dacia Pitesti
Platforma Mioveni: 2,9 milioane mp - 623.000 mp suprafata construita
Productie 2005: 175.000 vehicule; 220.676 motoare; 202.860 cutii de viteze; 202.860 transmisii
Obiectiv 2006: 200.000 vehicule dintre care 60% la export + 150.000 CKD
Efective: 12.097 persoane (la sfarsitul anului 2004)

Istoric Dacia
1966 Constructia Uzinei de Automobile Pitesti
1968 Contract de licenta cu Renault si lansarea modelului Dacia 1100 (Renault 8)
1969 Dacia 1300 Berlina (Renault 12)
1973 Dacia 1300 Break
1975 Dacia Pick-Up
1978 Incetarea contractului de licenta
1987 Dacia 1320
1991 Dacia 1325 Liberta
1992 Dacia 1307 si 1309 Double Cab
1995 Dacia Nova
1998 Vehiculul cu numarul 2.000.000
Certificare ISO 9001
Productie record: 106.000 unitati
1999 Dacia devine o marca a Grupului Renault
2000 Dacia SupeRNova
2003 Dacia Solenza
2004 Dacia Logan
Incetarea fabricatiei Dacia Berlina si Break (1.959.730 unitati produse din anul 1968)
Scoaterea din fabricatie a motorului tip C 1.6 i 68 CP (2.527.155 unitati produse din anul 1971)


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.