Balbaielile membrilor cabinetului Tariceanu continua. Cu ocazia ultimei sedinte de guvern, de vineri, au iesit la iveala noi neintelegeri. Romanii care doresc sa scape de masinile vechi pentru a-si lua unele noi, dar si cei care trebuie sa plateasca
Balbaielile membrilor cabinetului Tariceanu continua. Cu ocazia ultimei sedinte de guvern, de vineri, au iesit la iveala noi neintelegeri. Romanii care doresc sa scape de masinile vechi pentru a-si lua unele noi, dar si cei care trebuie sa plateasca impozit pe dividende au fost complet zapaciti de ultimele hotarari si declaratii ale guvernantilor. in primele zile dupa instalarea noului cabinet s-a hotarat retragerea din Parlament a Ordonantei privind innoirea parcului national auto. Primele declaratii se refereau la faptul ca aceasta nu va mai fi aplicata deoarece nu exista bani, respectiv 30 de milioane pentru fiecare masina uzata. Dupa aceea s-a spus ca se va aplica, dar ca prima de casare va fi mai mica de 30 de milioane. in fine, la ultima sedinta de guvern ordonanta a fost luata in discutie, suportand unele modificari.
Pana la urma avansul primit pentru o noua masina a ramas neschimbat, dar s-au introdus noi criterii de clasificare: "E conside-rat vehicul uzat orice autoturism inmatriculat in Romania, avand o vechime mai mare de 12 ani, care contine cumulativ urmatoarele componente esentiale: grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, sasiul, catalizatorul sau echipamentele electronice de gestionare a functiilor vehiculului". Prin aceasta modificare erau exclusi ca beneficiari tocmai cei cu masinile cele mai vechi si mai poluante, respectiv proprietarii de Dacii si Oltcit-uri fara catalizator.
Doar dupa ce s-a facut public anuntul cu modificarile aduse ordonantei, guvernantii si-au dat seama de gafa facuta. A doua zi (sambata), la pranz, de la Ministerul Mediulul era transmis un comunicat care preciza: "in categoria autoturismelor uzate intra toate autoturismele avand o vechime mai mare sau egala cu 12 ani si care contin anumite elemente de siguranta ce atesta ca respectivul autoturism e in stare de functionare, si anume: grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, sasiul, catalizatorul sau echipamentele electronice de gestionare a functiilor vehiculului. in cazul in care autoturismul nu e prevazut din fabricatie cu unul din aceste elemente, proprietarul poate beneficia de acest program". Ultima parte a textului nu era in ordonanta prezentata vineri la sedinta de guvern.
Conform noului text, guvernul a decis sa includa si autoturismele din import in lista vehiculelor noi pentru care cumparatorii vor primi o compensatie de 30 milioane lei, daca accepta sa caseze masina, si a prelungit derularea programului pana la 30 noiembrie a.c.
Complet nelamuriti au ramas si romanii platitori de impozit pe dividende ca persoane fizice. Miercuri, ministrul de stat pentru coordonarea activitatilor economice, Adriean Videanu, a declarat foarte sigur pe el ca dividendele pentru populatie vor fi impozitate tot cu rata aplicata si anul trecut, respectiv 5 la suta. Vineri, surpriza! Un comunicat al Ministerului Finantelor anunta ca dividendele incasate de populatie, aferente anului 2004, vor fi impozitate cu cota majorata de 10 la suta. in mod sigur, romanii nu mai inteleg nimic din "tacticile" de guvernare ale cabinetului Tariceanu.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.