Se mandreste cu spiritul organizatoric si determinarea in a obtine rezultatele dorite. Competenta si rezistenta, cultivate in facultatea absolvita la München, sunt alte doua calitati care l-au ajutat sa obtina succesul in toate domeniile in care s-a

Se mandreste cu spiritul organizatoric si determinarea in a obtine rezultatele dorite. Competenta si rezistenta, cultivate in facultatea absolvita la München, sunt alte doua calitati care l-au ajutat sa obtina succesul in toate domeniile in care s-a implicat. Performante obligatorii pentru un manager care reprezinta in Romania o marca de prestigiu precum BMW.
Primul loc de munca a fost, cum altfel?, la o companie germana de renume: Siemens. Postul l-a obtinut dupa ce a absolvit facultatea, la München. Dupa Revolutia din 1989, a fost solicitat de Ministerul de Externe al Germaniei, in calitate de Presedinte al comunitatii sasilor din Bavaria, sa coordoneze activitatile de ajutorare a comunitatii sasesti din Romania.

Timp de doi ani, Michael Schmidt a coordonat activitati sociale in Transilvania in incercarea de a stopa fluxul de emigranti etnici germani.
Prima activitate comerciala - o tipografie
Primul contact cu lumea afacerilor pe cont propriu a fost in 1992, cand a infiintat o mica tipografie in Brasov.
Un pas decisiv a fost insa facut in 1994 cand a semnat cu BMW AG contractul de importator pentru Romania si astfel a luat fiinta compania Automobile Bavaria SRL. Primii pasi au fost facuti ca importator al marcii BMW.
In timp insa, Automobile Bavaria si-a extins activitatea devenind importator MINI, Land Rover,
MG Rover si incepand din 2001, si al autocamioanelor MAN.
Unele autoturisme BMW aproape ca se vand singure. Performanta se obtine insa cu o strategie solida
Michael Schmidt recunoaste cu naturalete ca reprezentarea unei marci de prestigiu pe o piata in constructie a constituit o provocare.
Insa, cum obiectivul sau final a fost intotdeauna succesul in fiecare domeniu in care s-a implicat, a mers inainte fara ezitari astfel ca a obtinut si rezultatele dorite.
Este adevarat, si nici nu are vreun motiv sa nu o recunoasca, succesul a fost obtinut in mare parte si de o imagine de marca foarte puternica.
Certificarea performantei este bazata, bineinteles, pe cifre: in numai 10 ani de la infiintare, compania a ajuns sa depaseasca pragul de 1.000 automobile BMW vandute pe parcursul unui an.
O realizare cu care directorul general de la Automobile Bavaria se poate lauda nu numai pe plan intern, ci si in comparatie cu celelalte tari din regiune: Romania cucerind locul 2 in topul vanzarilor BMW dupa Turcia.
Ne-am incercat norocul, si l-am intrebat pe Michael Schmidt daca, totusi, nu cumva a avut o misiune usoara, dat fiind faptul ca, dupa noi, BMW-urile se cam vand singure... Am obtinut un zambet, o confirmare - exista modele despre care putem fi tentati sa spunem ca se vand singure - dar si o completare. De esenta: "In realitate, succesul pe termen lung poate fi asigurat doar de o strategie solida."

Cartea tehnica a unui manager fericit
Nu am rezistat sa nu intrebam ce autoturism conduce directorul general al Automobile Bavaria. In primul si in primul rand am aflat ca Michael Schmidt are privilegiul de a conduce in fiecare an cele mai noi modele BMW. Masina pe care o
conduce in acest moment? Un BMW 760Li.
Se uita directorul importatorului general BMW si dupa autoturismele concurentei? Bineinteles ca da, am fost asigurati. "Sunt convins ca reprezint in Romania cea mai dinamica marca premium din lume, insa ma intereseaza realizarile concurentei, pentru ca altfel nu pot aprecia produsele noastre la adevarata valoare."
Am fost curiosi sa aflam si daca domnul Schmidt mai are timp si pentru hobby-urile sale, avand deja in minte raspunsurile obisnuite in asemenea situatii: am destul de putin timp pentru mine, pentru ca dedic aproape totul muncii. Surpriza insa. Directorul general al Automobile Bavaria este un om fericit: hobby-ul sau, automobilul, se identifica cu afacerea pe care o conduce. Mai mult ca sigur, una din cheile succesului pentru Automobile Bavaria.

Tintele anului 2005
Succesul de pana acum obliga, asa ca nici vorba de odihna in 2005: Michael Schmidt are de indeplinit obiective ambitioase in acest an, dintre care am aminti noul Centru BMW din Bucuresti, o cladire care va permite companiei sa raspunda mai bine asteptarilor clientilor nostri dar si deschiderea primului punct de service Rolls Royce din estul Europei.

Cum e sa revii in Romania dupa zece ani in Germania?
O intrebare, am crezut noi, capcana si un raspuns sincer: "Dupa 10 ani petrecuti in Germania, nu mi-a fost foarte greu sa ma reacomodez. Singura problema, pe care o mai am si astazi, este aceea ca nu am fost si nu sunt capabil sa accept mentalitatile invechite, specifice unei societati ..." Optimismul bazat pe cifre e totusi prezent: "Faptul ca am ramas in Romania si am investit aici in ultimii 10 ani, este o dovada a faptului ca am considerat ca aceasta piata ofera un potential imens. Succesul inregistrat de compania pe care o conduc demonstreaza ca decizia mea de a investi in aceasta piata a fost una corecta".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.