Astazi, tot mai multi directori supravegheaza munca angajatilor pe care ii vad rar fata in fata, fie ca lucreaza acasa, in alta localitate sau chiar in alta tara.
Din fericire, aceste situatii apar cand angajatii au un grad de autonomie ridic
Astazi, tot mai multi directori supravegheaza munca angajatilor pe care ii vad rar fata in fata, fie ca lucreaza acasa, in alta localitate sau chiar in alta tara.
Din fericire, aceste situatii apar cand angajatii au un grad de autonomie ridicat si se pot descurca singuri in munca lor, fara a fi nevoie de monitorizarea fiecarei miscari.
Totusi, angajatii care lucreaza la distanta au nevoie de aceeasi motivare ca si cei aflati la birou si uneori chiar de mai multa.
Ne-am documentat si am aflat cateva elemente-cheie. In primul rand, un angajat care nu e prezent nu inseamna ca nu exista.
El trebuie sa participe la intalniri prin teleconferinta, astfel incat sa fie informat cu privire la mersul companiei. Fotografii plasate in biroul colegilor i-ar face pe acestia sa nu uite ca exista.
Angajatii care lucreaza la distanta n-ar trebui considerati oameni mai putin importanti doar pentru ca nu se afla in birou.
Opiniile lor conteaza si directorul ar trebui sa le confrunte cu opiniile celorlalti colegi. Legaturi stranse intre lucratorii de la distanta si colegii din sediu pot fi mentinute si cu telefonul, prin e-mail sau printr-o camera de chat a companiei.
In plus, obiectivele pe termen scurt sunt mai potrivite pentru angajatii la distanta, in timp ce obiectivele pe termen lung sunt mai bine urmarite de colegii din birou, care, spre deosebire de ceilalti, au mai mult acces la aprecieri informale privind modul lor de lucru.
Pentru ca, adesea, angajatii la distanta nu vad decat rezultatul muncii proprii si nu au termen de comparatie si nici acces la rezultatul final, asa cum au cei din sediu, directorul care le supravegheaza munca ar trebui sa-i informeze cu privire la valoarea efortului lor.
In cazul acestor angajati e nevoie de pastrarea loialitatii acestora prin surprize care sa exprime nevoia atasamentului fata de companie. In loc de a-i trimite simplu banii pe card, o solutie mai prietenoasa ar fi un pachet legat frumos in care sa gaseasca pe langa salariu si o cana cu logo-ul firmei.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.