Vanzarile grupului francez Carrefour, numarul doi pe piata mondiala de retail, au crescut anul trecut cu 3,2 la suta la nivel mondial, ajungand la 81,3 miliarde de euro, cel mai semnificativ avans fiind inregistrat de magazinele din Asia, potrivit un
Vanzarile grupului francez Carrefour, numarul doi pe piata mondiala de retail, au crescut anul trecut cu 3,2 la suta la nivel mondial, ajungand la 81,3 miliarde de euro, cel mai semnificativ avans fiind inregistrat de magazinele din Asia, potrivit unui comunicat al companiei.
Din cifra totala, piata franceza a contribuit cu aproape jumatate, in conditiile in care vanzarile realizate de Carrefour in magazinele din aceasta tara s-au situat la peste 40 de miliarde de euro.
A doua piata regionala ca pondere a fost cea europeana - excluzand Franta, unde compania a obtinut incasari de 30,1 miliarde de euro in anul 2004. Cu toate acestea, vinzarile magazinelor din Asia au consemnat cea mai ridicata rata de crestere, respectiv 10,2 la suta, pana la 5,5 miliarde de euro.
Carrefour este prezent in Romania prin societatea mixta Hyproma, la care detine jumatate din actiuni, restul capitalului fiind controlat de Hyparlo, primul grup francizat al Carrefour.
Compania franceza opereaza in Romania patru magazine, din care trei in Bucuresti si unul la Brasov si a anuntat ca va investi in urmatorii doi ani 100 milioane de euro pentru deschiderea a patru noi hypermarketuri.
800 milioane de euro, cifra de afaceri pentru Metro
Si vanzarile grupului german Metro, operatorul lantului de magazine cu acelasi nume, au crescut cu 5,5 la suta in anul precedent fata de 2003, datorita performantelor solide de pe pietele externe, care au compensat stagnarea celei germane.
In trimestrul al patrulea, vanzarile au urcat cu sase la suta, pana la 16,8 miliarde de euro, pe fondul performantelor ridicate din Europa de Est, in special in Polonia si Romania. In aceasta perioada, Metro a deschis 17 noi magazine, dintre care doua in Romania, in orasele Constanta si Brasov, si unul in Republica Moldova.
In Romania, Metro detine o retea de 21 de magazine Cash & Carry, la care se mai adauga sase magazine ale firmei de bricolaj Praktiker. Fiecare magazin Metro reprezinta o investitie de aproximativ 15 milioane de euro.
Metro Cash & Carry Romania a estimat, pentru anul 2004, o cifra de afaceri de peste 800 milioane de euro, urmand ca in 2005 aceasta sa creasca pana la aproximativ 900 milioane de euro.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.