Noul Golf GTI este disponibil in Romania. Primul Golf GTI cu motor turbo de 200CP va fi livrat in aceasta saptamana. Noul model duce mai departe simbolul GTI, urmand traditia sportiva a predecesorului sau, care a fost prezentat in 1976. In fapt, apro
Noul Golf GTI este disponibil in Romania. Primul Golf GTI cu motor turbo de 200CP va fi livrat in aceasta saptamana. Noul model duce mai departe simbolul GTI, urmand traditia sportiva a predecesorului sau, care a fost prezentat in 1976. In fapt, aproape 30 de ani separa prima si a cincea generatie Golf GTI, dar standardul a ramas acelasi: placerea sofatului fara compromisuri.
Ca si modelul original, noul Golf GTI, disponibil cu doua si patru usi, este dominat de un look sport inimitabil atat la exterior, cat si la interior, de un motor foarte dinamic si de o suspensie tare, sport.
Literele GTI sunt un fenomen absolut: 93,2% dintre europeni si 98,5% dintre germani asociaza aceste initiale cu numele Golf.
GTI egal Golf egal Volkswagen. Volkswagen a inceput acum al cincilea capitol al povestii de succes GTI. A cincea generatie GTI preia indicii de la predecesorul sau, insa reinterpreteaza valorile traditionale GTI prin trenul de rulare dinamic si designul puternic si stilat deopotriva.
Motorul GTI. Pentru a motoriza noul Golf GTI, Volkswagen utilizeaza noul motor turbo FSI de 2 litri. Motorul de 200 CP cu injectie directa de benzina si raport de compresie mare de 10,5:1 este propulsorul ideal pentru GTI, datorita curbei de cuplu foarte dinamice (280 Nm intre 1.800 si 5.000 rpm). Cu cutie manuala cu sase trepte oferita standard, motorul cu 4 cilindri accelereaza de la 0 la 100 km/ h in doar 7,2 secunde.
Repriza in treapta a cincea de la 60 la 100 km/h se realizeaza in doar 7,5 secunde. Motorul, care corespunde normelor Euro 4, are un consum mediu de doar 8 litri/ 100 km.
Optional este disponibila o cutie DSG cu ambreiaj dublu, care permite o schimbare rapida fara intreruperea tractiunii. Cu aceasta cutie, Golf GTI accelereaza de la 0 la 100 km/h chiar mai repede, in doar 6,9 secunde.
Exteriorul - Golf GTI are o prestanta puternica, cu un exterior tipic pentru un GTI: grila neagra a radiatorului cu cadru de culoare rosie, spoiler spate cu doua tevi de esapament, jante din aliaj usor de 17 inch (pneuri late de 225) si etriere rosii la fiecare din cele 4 discuri de frana de dimensiuni marite. Spoilerul fata are trei guri de aerisire prin care se realizeaza aspiratia pentru motorul turbo.
Interiorul - Daca a existat vreodata un lucru definit ca un interior clasic, atunci primul Golf GTI din 1976 merita aceasta descriere. Interiorul noului Golf GTI atinge o distinctie similara, insa actualizata la stilul si tehnologia moderne. De exemplu, scaunele sunt proiectate special pentru noul GTI si ofera maximum de confort cu cel mai bun sprijin lateral posibil si cu alura sportiva.
Scaunele cu spatarul inalt si tetierele integrate dar ajustabile subliniaza compromisul perfect intre functionalitate si intentiile sportive.
Logo-ul GTI imprimat pe tetiere este unul din detaliile perfecte care impresioneaza la interior.
Ca si vechiul GTI, noul model are un volan cu trei spite si standard este disponibil imbracat in piele perforata, pentru o aderenta perfecta a mainilor.
Aluminiul apare in partea inferioara a volanului, pe schimbatorul de viteze si pe pedalier.
Echipamentul - Alte particularitati specifice lui GTI includ instrumente noi, sistem de climatizare Climatic, afisaj multifunctional, oglinda interioara antiorbire, senzor de ploaie, monitorizare presiunii din pneuri.
La exterior, Golf GTI are faruri de ceata caracteristice si o suspensie sport mai joasa cu 15 mm. La fel ca toate modelele Golf, GTI are un pachet de siguranta complet care include sistem de control al stabilitatii ESP, tetiere active fata, trei tetiere spate si sase airbag-uri.
Istoricul GTI - Productia primului Golf GTI a inceput in 1976. Initial trebuia sa fie o serie limitata de 5.000 unitati, disponibile doar in culorile argintiu si rosu.
Dar apoi s-a petrecut un lucru neasteptat. Primul Golf GTI cu motor de 110 CP, capabil sa atinga 182 km/ h, a cucerit o noua clientela si a devenit fondatorul clasei GTI.
Peste patru generatii s-a ajuns de la cele 5.000 unitati ale lui Golf GTI prima generatie la peste 1,5 milioane unitati vandute.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.