La cateva ore dupa ce valurile au lovit tarmurile asiatice, a inceput goana electronica. Donatiile au curs fara intrerupere in conturile afisate pe portaluri. Prietenii, rudele si strainii au scormonit dupa informatii privind supravietuitorii. Poseso
La cateva ore dupa ce valurile au lovit tarmurile asiatice, a inceput goana electronica. Donatiile au curs fara intrerupere in conturile afisate pe portaluri. Prietenii, rudele si strainii au scormonit dupa informatii privind supravietuitorii. Posesorii de mobile cu acces la Internet au transmis detalii de la fata locului in intreaga lume. "Au tinut-o intr-una", a spus Andreas Hoistad, un lucrator in IT din Norvegia care a ajutat la infiintarea biroului de mesaje despre dezastru din Phuket. Peste 13.000 de liste cu nume si fotografii au fost transmise online. "Forumul online a demonstrat nevoia imensa a sinistratilor de a comunica", a precizat Hoistad. Site-urile ministerelor de afaceri externe si ale ambasadelor
s-au dovedit prea incete in oferirea de informatii. "Forumul a fost accesat de peste 3 milioane de utilizatori individuali", a adaugat Hoistad.
Au aparut spontan campaniile de colectare de ajutoare si fonduri. "Problema care apare o data cu donatiile sunt fraudele care pot avea loc cu ocazia afisarii codurilor de banca unde se pot face donatii. Ele sunt vulnerabile la atacurile spargatorilor de conturi", a spus Chris Green, editor tehnic la Computing Newspaper. Desi fraude au avut loc, ele nu au fost la scara larga, transmite CNN.
Marketing-ul dupa tsunami a luat o noua fata. Apple.com si Amazon.com au linkuri catre Crucea Rosie Americana. Ebay.com permite donatii de 10 pana la 100 la suta donatii din tranzactiile lor catre UNICEF sau Fondul Natiunilor Unite pentru copii. Banii circula si cei care colecteaza donatiile spun ca asa de mari nu au fost de zeci de ani. "Impactul a fost foarte mare atunci, imediat", a spus Helen DaSilva, purtatorul de cuvant de la OxFam. Compania engleza si-a atins scopul de a colecta 5 milioane de dolari pe 29 decembrie. Pana joi, OxFam a colectat circa 15 milioane de dolari din peste 73.000 de donatii prin Internet.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.