In cazul Romaniei si al Bulgariei s-a hotarat introducerea unei clauze aditionale de salvgardare, clauza de amanare.
Clauza de amanare - Aspecte generale
In cazul in care exista dovezi clare ca, pana la data aderarii stabilita pentru 1

In cazul Romaniei si al Bulgariei s-a hotarat introducerea unei clauze aditionale de salvgardare, clauza de amanare.
Clauza de amanare - Aspecte generale
In cazul in care exista dovezi clare ca, pana la data aderarii stabilita pentru 1 ianuarie 2007, stadiul pregatirilor pentru adoptarea si implementarea acquis-ului comunitar in Romania indica riscul serios ca aceasta tara sa fie in mod evident nepregatita pentru satisfacerea cerintelor pe care le implica statutul de membru, intr-un numar de sectoare de activitate importante, Consiliul poate decide ca aderarea sa fie amanata cu un an, pana la 1 ianuarie 2008.
Consiliul va decide in unanimitate, in baza unei recomandari facute de catre Comisia Europeana.

Conditii specifice pentru Romania
Consiliul poate decide, cu majoritate calificata si in baza unei recomandari facute de catre Comisie, sa amane aderarea cu un an, pana la 1 ianuarie 2008, in cazul in care au fost observate deficiente majore in indeplinirea de catre Romania a unuia sau a mai multor angajamente si cerinte ce fac referire la patru aspecte specifice legate de capitolul Concurenta si la sapte aspecte ale capitolului Justitie si Afaceri Interne.
Aceasta prevedere se va aplica strict acestor 11 aspecte specifice listate mai jos.
A. In ceea ce priveste Concurenta, cele patru aspecte vizate sunt:
1) Controlul real exercitat de catre Consiliul Concurentei asupra oricarui potential ajutor de stat;
2) Intarirea, fara intarziere, a mecanismelor de urmarire a ajutoarelor de stat;
3) Respectarea angajamentului pe care Romania si l-a asumat de a nu acorda sau plati nici un ajutor de stat combinatelor siderurgice vizate in cadrul Strategiei Nationale de Restructurare, incepand cu data de 1 ianuarie 2005 si pana la 31 decembrie 2008, precum si respectarea deciziei ca sumele alocate ca ajutoare de stat sa fie hotarate in contextul Protocolului 2 din cadrul Acordului European;
4) Alocarea de mijloace financiare adecvate si resurse umane calificate Consiliului Concurentei.
B. In ceea ce priveste Justitia si Afacerile Interne, cele sapte aspecte vizate sunt:
1) Aplicarea fara intarziere a Planului de Actiune Schengen;
2) Atingerea unui grad ridicat de control si supraveghere la viitoarele granite externe ale Uniunii Europene;
3) Dezvoltarea si aplicarea unui Plan de Actiune si a unei Strategii actualizate si integrate pentru reforma sectorului judiciar;
4) Accelerarea luptei impotriva coruptiei la nivel inalt;
5) Realizarea unui audit independent al rezultatelor si impactului generate de actuala Strategie Nationala Anticoruptie, precum si revizuirea pana la sfarsitul anului 2005 a procedurii penale;
6) Adoptarea pana in martie 2005 a unui cadru legal clar cu privire la indatoririle jandarmeriei si respectiv politiei si la cooperarea dintre acestea;
7) Dezvoltarea si aplicarea unei strategii multianuale coerente de lupta impotriva crimei organizate.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.