30 octombrie 2007. Gherla. Marin Mitrica efectua un zbor de verificare cu un MIG-21 Lancer. O zi ca oricare alta. La turnul de control se afla, absolut intamplator sotia lui Mitrica, care-i coordona si aproba manevrele. Mitrica ajunge la 6.500 de metri, dar ceva nu era in regula.

"Mi-a disparut cupola, in maniera cea mai proprie a cuvantului, a expresiei" a precizat Marin Mitrica, locotonetul comandor.

Sticla din cabina pilotului a fost sparta de unul din cele patru obiecte ciudate. Pilotul a fost ranit, iar resturile de geam i-au ricosat in masca de oxigen, foarte aproape de ochi. Specialistii au exclus rand pe rand toate ipotezele.

"Am analizat posibilitatea lansarii de rachete, de trageri cu tunuri ale artileriei terestre, dar aseamenea activitati nu au fost desfasurate in timpul zborului. Pasari nu puteau fi, pentru ca in Europa nu exista pasari care sa zboare la aceasta inaltime", a mai adaugat Nicolae Grigorie, locotonent-colonel.