Acesta este primul accident din istoria recenta a Cailor Ferate Romane, care provoaca moartea unui calator. Acceleratul 1161 Bucuresti-Iasi, cu aproximativ 140 de pasageri, a deraiat sambata dupa-amiaza, la trecerea peste un macaz. O bucata de sina a strapuns podeaua primului vagon, a trecut prin bancheta si a omorat o tanara de 17 ani - Alexandra Cosmina D. Patru pasageri au fost raniti si transportati la Spitalul Judetean Ploiesti. Gandul relateaza ca pasagerii trenului deraiat au fost preluati din Valea Calugareasca de doua trenuri, la trei ore dupa accident. Pentru ridicarea garniturii deraiate, s-a lucrat timp de 12 ore, ultimul vagon fiind repus pe sine duminica, in jurul pranzului. In acest timp, opt trenuri au avut intarzieri de pana la 220 de minute.

Restrictie de viteza
Autoritatile aveau cunostinta de probleme din zona, in locul cu pricina existand un indicator de restrictie a vitezei de 35 km/ora, iar macazul fusese reparat in urma cu doua-trei zile. Unii pasageri apreciasera, sambata, ca trenul in care se aflau circula cu 60 km/h - viteza mai mare decat cea permisa in zona. Conform declaratiilor ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, date la locul accidentului, in acest caz a fost constituita o comisie de ancheta pentru a stabili cauzele producerii accidentului. Intrebat daca se poate vorbi de o eroare umana, ministrul Transporturilor a spus: „Nu ma hazardez atat timp cat investigatiile nu sunt complete“, informeaza Curierul National.

Ancheta criminalistica s-a in­cheiat ieri, insa cauzele acciden­tului nu fusesera inca stabilite
O comisie de ancheta care a cercetat cauzele accidentului, este formata din reprezentanti ai companiei de infrastructura, ai operatorului de transport si autoritatii feroviare. Fiind vorba despre un accident cu victime umane, cercetarea se face sub coordonarea procuraturii.

Curentul anunta ca autoritatile au finalizat, ieri, ancheta criminalistica de la locul accidentului feroviar, anchetatorii asteptand rezultatele expertizelor.

Intre timp autoritatile se feresc de orice fel de speculatii, directorul Directiei feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, a declarat ca nu se pot face nici un fel de presupuneri pana cand concluziile oficiale ale anchetei nu vor fi publice.

Citeste si:

Incercand sa scape de responsabilitati privind modul in care a fost realizata revizia, directorul CFR Infrastructura, George Marcu, a declarat pentru Jurnalul National , ca accidentul s-ar fi putut produce fie din motive de ordin tehnic, fie din cauza unei "maini criminale". "Daca este un accident tehnic, pot fi doar din doua cauze: ori linia, ori materialul rulant. S-ar putea lua in calcul si ipoteza unei miini criminale, insa vom putea verifica aceasta ipoteza numai dupa ce va fi eliberata sina si se va putea vedea macazul".

Calatori pe post de bagaje
Ieri, intr-o conferinta de presa, directorul general al Regionalei Calatori Bucuresti, Teodor Gavris, a anuntat ca operatorul feroviar va plati despagubiri, insa formularea sa a fost cel putin stranie: „Legal, paguba in caz de deces este suportata de operatorul feroviar - cum este cel al accidentului de la Valea Calugareasca - ca si-n cazul de pierdere a bagajelor“, a spus directorul Gavris. BBC citeaza Regulamentul de transport pe caile ferate din Rom­nia, aprobat de Guvern in 2005, potrivit caruia, operatorul de transport, adica CFR Calatori, trebuie sa plateasca despagubiri pentru decesul si/sau ranirea calatorilor.

Ironia sortii - victima, fiica unui CFR-ist
Tanara care a murit in accidentul de la Valea Calugareasca era fiica unui CFR-ist cu 20 de ani de serviciu la Caile Ferate. Alexandra locuia in Focsani si era eleva in clasa a X-a, la Liceul Agricol din localitate. Avea rezultate foarte bune la invataturasi era sefa clasei. Potrivit directorului liceului, tanara se intorcea de la Bucuresti, unde isi vizitase sora, studenta.