Barbatii insala mai des decat femeile, perioada cuprinsa intre 14 si 24 de ani este cea in care poti conta cel mai mult pe fidelitatea partenerului, contrariile nu se atrag atat de mult pe cat am crede in viata reala, iar 87% din utilizatorii de internet din Romania au intilnit cel putin o data in viata dragostea adevarata.

Concluziile apartin studiului online "Dragostea la romani" realizat de eResearch Corp, la care au participat 27.496 de persoane.

eResearch a folosit experienta unui psiholog, Vlad-Petreanu Glaveanu, si a unor personalitati publice pentru a descifra atitudinile si perspectivele respondentilor asupra raspunsurilor ce tin de un domeniu privat si sensibil cum este dragostea.

"Rata ridicata a celor care declara ca si-au inselat partenerul (42%) si procentul si mai mare al celor care spun ca au fost inselati (65%) dovedesc faptul ca viata de cuplu este marcata permanent de riscul infidelitatii", este de parere psihologul. Cele doua stari se manifesta mai degraba in cazul persoanelor care sunt de parere ca o buna compatibilitate sexuala intre parteneri alimenteaza pe termen lung sentimentele de iubire.

"Tare mi-e ca poporul virtual roman are cu viata de cuplu aceeasi relatie pe care o are cu biserica. Procentul celor care declara ca stiu ce e iubirea adevarata, ba ca au si trait-o, de 87%, seamana tare cu procentul de credinciosi. Si asa cum stim ca multi concetateni isi fac cruce cu aceeasi mina cu care au sterpelit mai devreme si spun o rugaciune cu aceeasi gura cu care au mintit, la fel amorezii stiu, aproape toti, ce e iubirea adevarata, dar nici macar un sfert din cupluri nu se bucura de fidelitate", a analizat rezultatele Mihai Dobrovolschi.

Studiul demonstreaza faptul ca, din clasa celor infideli, dar care nu au trait infidelitatea partenerului, fac parte cei care, in mod cert, au avut parte de mai multe iubiri si, mai mult decat atit, majoritatea iubirilor au fost reciproce. 76% dintre participanti afirma acest lucru.

Aurora Liiceanu considera ca barbatii, in mod paradoxal, cred in marea iubire mai mult ca femeile (35.2% fata de 29.5%) si ca acest lucru poate justifica sau poate exprima calcatul alaturi al barbatului. Totusi, ambele sexe par sa caute confort, nu provocari si eforturi, a mai spus Aurora Liiceanu.

"Femeile au fost intotdeauna mai pretentioase in dragoste, deoarece noi avem un instinct de proprietate supradezvoltat. De multe ori confundam virtualul creat de noi cu realitatea si asta ne face inutil nefericite. Barbatii au nevoie de mai multe experimente pentru a valida o teorie. Deh! Sunt mai pragmatici! Noi ne multumim cu intuitia", a spus Monica Tatoiu, ca reactie la procentul de 63% a celor care desi au fost inselati, continua sa creada in unicitatea unei iubiri adevarata.

Este de remarcat procentul mare al celor care declara ca au iubit cu adevarat, (87%) si prin urmare,
o anume inclinatie romantica a publicului roman, cel putin cel internaut. Doua treimi afirma ca
iubirea le-a fost in general impartasita, de unde sugestia ca multi respondenti au trait povesti de
dragoste potential satisfacatoare.

Este cu atat mai surprinzator faptul ca aproape doua treimi dintre respondenti considera ca exista o singura iubire adevarata, ceea ce confirma idealismul amoros, chiar si in ontextul unei rate ridicate a instabilitatii vietii de cuplu. Concluzionand, publicul internaut poate fi caracterizat in general printr-o cultura "rezistenta" a iubirii romantice.

Conluzia ii apartine lui Mihai Dobrovolschi: "Practic, cred ca sondajul confirma modul in care poporul roman se pozitioneaza fata de valori fundamentale ca biserica, iubirea, adevarul, justitia. Se declara credincios in proportie covirsitoare dar are un comportament deseori necrestin. Ridica in slavi adevarul dar mai minte. Crede in justitie dar intr-una personala. Si, uite, crede intr-o mare iubire dar merg si prietenele ei, o data, la betie".

Studiul ''Dragostea la romani'' a fost realizat de catre eResearch Corp in perioada 24 - 29 martie 2009, iar culegerea datelor a fost realizata prin intermediul unor chestionare online cu intrebari inchise. Esantionarea a fost simpla aleatoare, iar datele obtinute sunt reprezentative pentru utilizatorii de internet cu virsta cuprinsa intre 14 si 45 de ani. Dimensiunea esantionului a fost de 27.496 de persoane.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.