Pentru Denis Florent, consultantul media care a reusit sa aduca Kiss FM pe prima pozitie in topul audientelor in doar sase luni, experienta romaneasca a reprezentat o incursiune interesanta intr-o lume unde radioul este inca “un al doilea job” pentru majoritatea celor care lucreaza in domeniu. Intr-un interviu acordat Wall-Street, Florent vorbeste despre aspectele ce necesita imbunatatiri “urgente” in peisajul radio local - lipsa unor formate importante, executia, emisiunile de dimineata si cantitatea de munca.

La minim, poti face radio cu un om, un microfon si un emitator

In 1990, Denis Florent pregatea echipa si programele pentru Europa Plus, prima retea privata de radio din Rusia. Dupa aproximativ zece ani, Florent lansa prima retea privata de radio din Romania, Europa FM, si relansa Radio 21, pentru ca anul trecut Kiss FM sa devina radioul preferat al romanilor.

“Radioul este creativ, ofera divertisment, transmite informatia imediat dupa ce s-a intamplat si ajunge instantaneu la milioane de persoane. Nu exista alte media la fel: este foarte intim si are in acelasi timp o putere fantastica. Radioul e magie pura, pentru ca apeleaza foarte mult la imaginatia ascultatorului. Astfel reusesti sa cuceresti mai multa lume, mult mai usor, deoarece creierul ascultatorului face toata treaba pentru tine”, spune Denis Florent.

Mai multe despre lumea radio, gasiti aici.
Experienta Kiss FM

Kiss FM, radio care face parte din portofoliul SBS Broadcasting Romania, a reusit sa surclaseze anul trecut Europa FM, in doar sase luni, Denis Florent ocupand in acea perioada functia de director de programe. Pentru a obtine un asemenea rezultat, trebuie avut grija de fiecare detaliu in parte, iar principiul “inapoi la elementele de baza” nu este suficient pentru a reusi, crede Florent.

“Ascultatorii plecasera. Asa ca, pentru a mari cota de piata din nou, a trebuit sa recrutez ascultatori noi, ascultatori care nu au iubit niciodata Kiss si, deci, care nu au fost niciodata dezamagiti”, spune Denis Florent.
Mai multe informatii despre experienta lui Denis Florent la Kiss FM, gasiti aici.
Radioul, victima a tresaririlor din piata de publicitate

Primele efecte ale crizei financiare pe pietele radio din Europa de Vest au aparut inca din lunile mai-iunie 2008, in timp ce in Romania efectele au inceput sa fie resimtite abia in luna noiembrie, spune Florent.

“Radioul este in continuare conceput ca un model economic bazat 100% pe publicitate. Atata timp cat aceasta perceptie va continua, iar operatorii de radio nu vor intelege ca trebuie sa inventeze metode noi de a aduce venituri, radioul va avea de suferit de pe urma fiecarei tresariri din piata de publicitate”, crede Denis Florent.

Mai multe detalii despre efectele crizei financiare pe piata radio, gasiti aici.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.