Daca inainte Dacia producea Logan in principal pentru piata interna, in prezent modelul poate fi vazut in toata Europa, spune Financial Times referitor la succesul constructorului roman de automobile.
Pornind de la premiza ca exista cerere pentru o masina adaptata pentru tarile in curs de dezvoltare, care este usor de utilizat si poate face fata drumurilor proaste, Renault s-a gandit sa produca modelul Logan, o masina al carei pret sa fie in jur de 5.000 de euro, scrie Wall-Street.

Astfel, filiala Renault a salvat industria auto romaneasca si a produs 1.340 de autoturisme pe zi in ultimul sau an de varf (2008), insa cand criza economica si-a facut simtita prezenta, iar cererea interna a scazut cu 60%, productia a fost suspendata pentru cateva saptamani pentru a regla nivelul stocurilor. [Pe sistemul "buturuga mica rastoarna carul mare": Popularitatea Dacia afecteaza vanzarile Renault]

Salvarea Dacia a venit de la programele de innoire a parcurilor auto din Europa, in special cu cel german, care oferea o prima de casare de 2.500 de euro pentru o masina veche in schimbul uneia noi. Desi guvernul german a dorit sa sustina productia auto din Germania, cea care beneficiat de aceasta masura a fost Dacia, intrucat cumparatorii si-au dat seama ca pot cumpara un Logan nou la aproape jumatate de pret. [Exporturile Dacia au redus cu 80% deficitul comercial al Romaniei cu Germania]

"Aproximativ 85% din productia Dacia ajunge la export
", a spus directorul general al companiei, Francois Foumont.

Germania a primit 40.000 de unitati in primele 6 luni din 2009, Franta - circa 25.000, in timp ce doar 23.000 au fost vandute in Romania. [Francezii, tot mai "indragostiti" de Dacia]

Mai multe detalii gasiti aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.