SEAT isi extinde gama printr-un nou model sport: Exeo, programat sa apara in prima jumatate a anului 2009

Pentru prima data, SEAT este reprezentat si in sectiunea premium a clasei medii, noul modelat fiind ridicat de catre producatori la rangul de limuzina, lucru credibil tinand cont ca masina are o lungime de 4,60 m.

Disponibil initial cu trei motoare pe benzina (75 kW / 102 CP pana la 147 kW / 200 CP), precum si cu doua propulsoare diesel cu injectie directa, echipate in serie cu filtru de particule diesel (105 kW / 143 CP si 125 kW / 170 CP), noul Exeo mizeaza pe tehnologia turbo la patru dintr cele cinci motorizari. Aceasta inseamna mai multa putere si un consum redus de combustibil datorita masurilor de downsizing. Din noua generatie de motoare diesel cu tehnologie Common-Rail fac parte cele doua propulsoare TDI. Toate motoarele modelului Exeo, disponibil in versiunile de echipare „Reference“, „Style“ si „Sport“, respecta normele de poluare Euro 5. Consumul redus al limuzinei sport este evident pe versiunea de top care dezvolta o putere de 147 kW (200 CP): propulsorul pe benzina cu supraalimentare, care dezvolta la 1.800 un cuplu de 280 newton-metri, si un consum de numai 7, 7 litri la 100 km, suntem informati printr-un comunicat de presa.

Modelul isi propune sa iasa din tipare, cel putin asta ilustreaza denumirea aleasa de constructorul iberic, „Exeo” fiind un derivat al latinescului „Exire", tradus prin expresia, „a merge dincolo de limite", „a iesi din tipare“.

Referindu-se la potentialii cumparatori ai noii masini, presedintele SEAT, Erich Schmitt, a declarat: ”Exeo este destinat soferilor dinamici si sportivi din segmentul automobilelor de clasa medie. In plus, dispunem acum de un automobil pentru actualii clienti ai clasei compacte care vor o masina de dimensiuni mai mari. Exeo reprezinta o alternativa interesanta si pentru conducatorii de masini de firma, care pe langa calitate vor sa se simta bine la volan dar sunt atenti si la costuri, consum si emisii”.

Limuzina din clasa medie produsa la fabrica din Martorell, Spania, vine cu o serie de dotari importante inca de la versiunea de baza. Astfel prima clasa de dotari „Referance” pune accent pe siguranta venind la pachet cu 7 airbaguri, ABS, ESP cu sistem de asistenta la franare (HBA) si sistem de control al tractiunii (TCS), senzor pentru controlul presiunii in pneuri, tetiere active pentru locurile din fata, sistem Climatronic cu 2 zone de reglare a temperaturii, sistem audio „CD 2“ cu MP3-drive, inchidere centralizata cu telecomanda, precum si geamuri actionate electric fata spate.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.