Marcile europene ale producatorului auto american General Motors (GM) sunt in pragul falimentului, in contextul in care Opel are nevoie substantiala de mai multa finantare, iar Saab a anuntat ca a cerut 590 milioane dolari de la guvernul suedez pentru restructurare, scrie Reuters.

Dupa ce a cerut protectie impotriva creditorilor, Saab a anuntat ca va prezenta o propunere de reorganizare in decurs de trei saptamani, in timp ce documentele inaintate instantei au aratat ca Saab estimeaza pierderile din 2008 si 2009 la circa 3 miliarde coroane suedeze (340,1 milioane dolari), relateaza Wall-Street.

"Saab isi va reformula propunerile de reorganizare, care vor include concentrarea activitatilor de proiectare, de inginerie si de productie in Suedia", potrivit unui comunicat al producatorului auto, citat de Reuters, care precizeaza ca reorganizarea va dura trei luni si va avea nevoie de finantare independenta.

Opel, primul dintre producatorii europeni care a cerut sprijin guvernamental, are nevoie in prezent lichiditati de 3,3 miliarde euro (4,15 miliarde dolari), pentru a putea supravietui, in conformitate cu declaratiile unei surse din cadrul companiei citata de presa germana si preluata de NewsIn. Potrivit sursei citate, reprezentantii Opel au revenit deja la Berlin cu o cerere mai mare, dupa ce initial solicitasera garantii pentru credite de 1,8 miliarde euro. Deteriorarea accentuata a situatiei de pe pietele auto europene ii determina pe reprezentantii Opel sa estimeze ca Berlinul ar putea acorda garantii pentru credite de 2,5 miliarde euro, a mai declarat sursa avizata.

Potrivit Adevarul, care citeaza NewsIn, o alta sursa, de data aceasta din cadrul guvernului german, a spus ca Opel a explicat ca situatia ar putea deveni dramatica pana in martie, din cauza lichiditatilor scazute, asupra producatorului auto planand amenintarea falimentului.

Raspunzand unui articol din publicatia germana Spiegel, care a scris prima despre o cerere suplimentara de finantare, General Motors a anuntat ca a doua marca a sa dupa Chevrolet a devenit victima conditiilor de pe piata, care nu puteau fi prezise in noiembrie, cum ar fi deprecierea dureroasa a lirei sterline si a rublei si scaderea drastica a vanzarilor din Spania.

Intre timp, cotidianul suedez de afaceri Dagens Industri a scris ca GM ar putea injecta 3,5 miliarde coroane (397 milioane dolari) in Saab, cu conditia ca guvernul de la Stockholm sa acorde producatorului auto un credit mult mai mare, de 5,2 miliarde coroane.

Antena3 informeaza ca Saab a vandut in ianuarie, in Romania, doar patru masini, conform datelor APIA. De altfel, intreaga piata auto de la noi se prabuseste de la o luna la alta, mai noteaza Antena3. Vanzarile de masini noi au scazut cu 65% fata de ianuarie 2008. Dacia, mandria nationala care acum frange inimile nemtilor a vandut in ianuarie doar 1.645 de masini. Cat despre masinile noi de import, Ford conduce in topul scaderilor. A vandut doar 322 de masini. Americanii sunt urmati indeaproape de Opel, Chevrolet si Skoda. Marci precum Maserati, Maybach sau Rolls Royce n-au vandut absolut nimic.

Cat de mult s-ar putea agrava situatia in martie si ce solutii de salvare cauta Saab aflati din Wall-Street.

Ford si GM: Brandurile auto mai putin productive trebuie scoase de pe piata


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.