Compania de cercetare de piata Synovate a realizat "Topul marcilor romanesti", cel mai inedit clasament dedicat brandurilor de pe piata romaneasca, pentru a le identifica pe cele care se bucura de cel mai mare impact si de o notorietate ridicata in randul consumatorilor.

In urma cercetarii calitative realizate de Synovate, rezulta ca Dacia reprezinta o reflectare aproape fidela a spiritului romanesc: simplu, deschis cu toata lumea, colocvial si descurcaret. Dacia a ramas o marca extrem de populara in randul romanilor. Este acea masina care nu te poate insela - stii exact la ce sa te astepti de la ea - este simpla, nu are mistere si este extrem de cunoscuta celor care o conduc.

Locul secund in topul celor mai cunoscute marci romanesti este in continuare ocupat de Arctic, cu un grad de notorietate spontana de 26,3%. Din rezultatele componentei calitative a aceluiasi studiu reiese ca Arctic este pentru consumatori varianta simpla si accesibila in alegerea unui frigider, avand totodata o imagine conservatoare si oarecum statica. Al treilea brand romanesc intre marcile cu cea mai mare recunoastere este Banca Comerciala Rom?na (BCR), ce a fost mentionat spontan de 18,7% dintre cei intervievati.

Pe locul patru se situeaza Logan, cu un grad de notorietate spontana de 14,2%, urmat de Borsec cu 13,5%, Izvorul Minunilor cu 11,2%, Ursus 9,2%, Romtelecom 8,8%, Frutti Fresh 8,4%, Dero 7,0%, Poiana 6,9%, Pro Tv 6,8%, Farmec 6,4% si Carpati 6,4%.

Citeste si:

"Consumatorul roman asteapta marci romanesti cu bratele deschise si nu mai este reticent vizavi de acestea. Situarea marcilor Dacia si Arctic pe primele locuri in topul marcilor romanesti reprezinta de fapt o investitie de speranta si incre-dere in capacitatea lor de a ajuta spiritul romanesc sa se afirme" a subliniat Adina Vlad, Client Service Director, Synovate.

Studiul High Impact Brands - din care face parte Topul Brandurilor Romanesti - a masurat gradul de notorietate spontana a marcilor romanesti. In cea de-a doua etapa etapa cantitativa a acestui studiu, au fost realizate 700 de interviuri prin telefon asistate de computer (CATI), cu barbati si femei cu varsta cuprinsa intre 18 si 54 de ani, din 16 orase cu peste 100.000 de locuitori.

Esantionul a fost reprezentativ la nivel national pentru nivelul urban de peste 100.000 de locuitori. Respondentii au fost invitati sa nominalizeze brandurile romanesti care le vin in minte, indiferent de categoria din care acestea fac parte sau daca le utilizeaza consuma sau nu.