Rezultatele generale obtinute de grupul Škoda Auto, calculate conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS - International Financial Reporting Standards) pentru anul 2008, au fost publicate la inceputul saptamanii acesteia cu ocazia conferintei de presa de prezentare a bilantului anual sustinute la Praga.
De-a lungul anului precedent, in ciuda deteriorarii semnificative a conditiilor cadru, volumul livrarilor realizate de Škoda Auto a continuat sa creasca. "In anul 2008 am obtinut un nou record de vanzari si am reusit sa ne extindem pozitia de piata", a declarat Reinhard Jung, presedintele Consiliului Administrativ al Škoda Auto. Volumul livrarilor, de 674.530 de automobile, a inregistrat o crestere cu 44.498 de automobile, respectiv 7,1% in comparatie cu anul 2007. Regiunile si pietele care au inregistrat cele mai mari cresteri au fost Europa Centrala si de Est, precum si Asia: China (+117%), Rusia (+84,2%), India (+31,9%) si Ucraina (+25,2%).
Cea mai semnificativa crestere a fost semnalata la modelele Octavia (inclusiv Octavia Tour) cu 344.857 de unitati (+11,3%) si Fabia cu 246.561 de unitati (+5,9%). Cea mai importanta crestere a vanzarilor comparativ cu anul precedent a fost de 24,9%, la 25.645 de unitati pentru Superb. Škoda Auto a lansat in anul 2008 cea de-a doua generatie a modelului Superb, acesta fiind cea mai importanta noutate pe piata.
"2008 a fost un an foarte dificil pentru Škoda Auto. Numai evolutia negativa a coroanei cehesti in comparatie cu toate valutele relevante, in special in raport cu euro si USD, a afectat profitul nostru operational cu aproximativ 229,3 milioane de € in comparatie cu anul 2007. Altfel spus, se poate afirma ca Škoda Auto, in ciuda efectelor produse de criza financiara asupra pietelor de ansamblu si a altor factori macroeconomici negativi, a obtinut in 2008 un rezultat mai bun in comparatie cu 2007, in conditiile in care coroana ceheasca s-ar fi mentinut la nivelul mediu al anului 2007. Reactia noastra rapida la diminuarea cererii si, in special, disciplina noastra consecventa in domeniul costurilor ne-au ajutat sa ne mentinem stabilitatea financiara", a afirmat Holger Kintscher, membru al consiliului administrativ al Škoda Auto, responsabil pentru sectorul comercial, cu privire la situatia si cauzele pentru evolutia rezultatelor financiare, printe-un comunicat de presa.
In Romania, marca Škoda a a reusit sa se pozitioneze in premiera in fruntea clasamentului de import de anul precedent.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Cum să-ți planifici lista de cumpărături pentru o dietă echilibrată? Ponturi...
Sursa: kudika.ro
-
Rusia intensifică atacurile în Ucraina, iar Polonia întărește supravegherea...
Sursa: wall-street.ro