Potrivit Autoritatii Nationale, serviciile minimale care trebuie oferite pe aceasta frecventa sunt servicii de voce, servicii de transmisiuni de date la o viteza minima de transfer download de 128 Kb/s si servicii specifice sistemelor PAMR (servicii de voce push to talk, servicii simultane de voce si date, servicii de dispecerat, prioritizarea si punerea in asteptare automata a convorbirilor, convorbiri intre componentii unui grup definit, alocare dinamica in grupuri). Serviciile optionale ce pot fi oferite sunt servicii de localizare, de pachete de date/IP, capabilitatea de a furniza servicii de retele private virtuale (VPN) si aplicatii video.

Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) a anuntat ca din cele 10 companii care au cumparat caietul de sarcini, patru au formulat si depus oferte. Oferta depusa de compania S.C. Netpoint S.R.L. nu a fost calificata din cauza ca ofertantul nu a depus toate documentele cerute prin caietul de sarcini in forma specificata.

Cele trei oferte care au fost evaluate au obtinut un punctaj bazat pe cinci criterii. Acestea au fost capacitatea financiara, fezabilitatea comerciala, specializarea si experienta, fezabilitatea tehnica si acoperirea. La toate aceste criterii, Romtelecom a obtinut cel mai mare punctaj, adica 86,21 puncte. Pe locul doi s-a clasat Saudi Oger Ltd. si Radiomovel Telecomunicacoes S.A., cu 75,78 puncte, iar pe locul trei Tactical Network, C.N. Posta Romana S.A. si Euroweb Romania S.A.

Pentru a evalua capacitatea financiara au mai fost analizate, printre altele, cifra de afaceri si profitul operational pe anii 2005-2007, disponibilitatea financiara pentru investitii in realizarea si acoperirea retelei, cuantumul total al investitiei in realizarea si operarea retelei. Pentru a stabili fezabilitatea comerciala s-au luat in calcul data lansarii comerciale a tuturor serviciilor minimale, planul de marketing, managementul riscurilor. Specializarea si experienta au fost evaluate in functie de vechimea in operarea retelelor publice de comunicatii electronice si in furnizarea de servicii de comunicatii electronice.

Fezabilitatea tehnica s-a cuantificat dupa serviciile optionale propuse si numarul de statii de baza instalate, iar acoperirea dupa suprafata si numarul de kilometri de drumuri nationale si judetene pe care ofertantii s-au angajat sa le acopere in fiecare faza.

Citeste si:

"Pentru ca acordarea acestei licente a starnit numeroase controverse, ANRCTI va controla cu atentie indeplinirea conditiilor din licenta si respectarea obligatiilor asumate. Ne asteptam ca aceasta licenta sa creasca accesibilitatea serviciilor de comunicatii electronice in mediul rural pentru ca tehnologia respectiva permite acoperirea eficienta a zonelor rurale", a declarat Liviu Nistoran, Presedintele ANRCTI.

Castigatorul va intra in posesia licentei de utilizare a benzilor de frecvente 410-415/420-425 MHz numai dupa achitarea catre bugetul de stat a taxei de licenta in valoare de 1.077.228 euro, iar ANRCTI va face prima evaluare a respectarii prevederilor din licenta la data de 31 decembrie 2010, urmand inca doua faze de dezvoltare a retelei care vor fi evaluate la 30 iunie 2012 si 31 decembrie 2013.

Pe data de 4 iulie 2008, noua companii au achizitionat caietul de sarcini pentru licitatia pentru acordarea unei noi licente de comunicatii mobile pentru furnizarea de retele de date si servicii de comunicatii electronice mobile in benzile de frecvente 410-415/420-425 MHz. Acestea au fost S.C. Postelecom Network S.R.L., S.C. RCS – RDS S.A., S.C. Romtelecom S.A., S.C. Cobalt IT S.R.L., Tactical Networks AS, S.C. NetPoint S.R.L., DIGI Tavkoslesi Es Szolgaltato Kft., Saudi Oger Ltd. si S.C. Asesoft International S.A.

In Romania activeaza in prezent cinci operatori de telefonie mobila, care, la sfarsitul anului 2007, aveau impreuna 22,9 milioane de utilizatori si o cifra de afaceri cumulata de 2,95 miliarde de euro.

Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei este institutia independenta de reglementare in domeniul comunicatiilor electronice, comunicatiilor audiovizuale, echipamentelor radio si echipamentelor terminale de comunicatii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitatii electromagnetice, tehnologiei informatiei si serviciilor postale. In activitatea sa, ANRCTI urmareste ca obiective majore: promovarea concurentei, protectia intereselor utilizatorilor finali si incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura.