Tragedie aviatica, ieri dimineata, in apropierea Aeroportului din Iasi.

Un elicopter, de tip Eurocopter EC 135, proprietatea Ministerului Administratiei si Internelor (MAI), dar utilizat de Serviciul Mobil de Urgente si Descarcerare, s-a prabusit, in timpul unui zbor tehnic, ucigand cele patru persoane aflate la bord. Pilotul, copilotul si un echipaj de la SMURD Iasi au murit la aproximativ 10 minute de la decolare.
In urma accidentului si-au pierdut viata dr. Liliana Puiu, 36 de ani, asistenta Mioara Hauta, 30 de ani, pilotul Valentin Stanescu, 37 de ani, si copilotul Augustin Toma, 34 de ani.

Elicopterul SMURD Iasi s-a prabusit la aproximativ zece minute de la decolare, iar dupa impactul cu solul s-a rostogolit pe o distanta de 30-40 de metri, a declarat conducerea Prefecturii Iasi, moment in care au fost proiectate in afara aeronavei corpurile medicului si asistentei, cu tot cu scaune. Corpurile pilotului si copilotului au fost gasite in interiorul elicopterului. In final, aparatul a cazut pe un teren apartinand unei unitati de jandarmi aflata in imediata apropiere a Aeroportului din Iasi.

Deocamdata, nu se cunosc cu exactitate cauzele care au condus la aceasta tragedie. Aparatul, care costa peste 4 milioane de euro, a fost achizitionat de MAI in septembrie 2005, iar ultima revizie tehnica a fost efectuata in noiembrie anul trecut. S-a constatat ca aparatul functiona la parametri normali si era inca in perioada de garantie. O echipa formata din 15 specialisti de la MAI si de la Autoritatea Aeronautica era asteptata, ieri, la Iasi pentru a incepe o ancheta privind cauzele ce au dus la prabusirea elicopterului.

Ultimul zbor de incercare

Elicopterul care s-a prabusit, ieri dimineata, in jurul orei 9.16, se afla la SMURD Iasi din toamna anului trecut. Ieri dimineata aparatul efectua un zbor tehnic, lucru normal, de altfel, pe care pilotii il faceau de fiecare data inainte sa plece in misiune. "Este o mare tragedie pentru noi, dar trebuie sa gasim resurse sa mergem mai departe. Atat asistenta, cat si medicul spuneau ca SMURD este a doua lor familie", a declarat coordonatorul SMURD Iasi, Diana Cimpoesu. In momentul accidentului, conform prefectului de Iasi, Radu Prisacaru, aeronava facea un zbor de incercare. Acesta se face in fiecare dimineata, cu tot echipajul la bord, pentru verificarea starii tehnice a aparatului, a precizat prefectul. Pilotii elicopterului SMURD prabusit aveau o mare experienta de zbor, sustine Ministerul Administratiei si Internelor. Pilotul avea 1.500 de ore de zbor din care 450 chiar pe acest tip de aparat, iar copilotul avea si el la activ 750 de ore de zbor.

A doua nenorocire

Accidentul de ieri marcheaza cea de-a doua tragedie din cadrul SMURD, dupa prabusirea elicopterului apartinand SMURD Targu Mures, la 5 martie 2003, in judetul Cluj. Aeronava venea atunci de la Budapesta (unde transportase la spital un bebelus din Bistrita) si avea la bord patru persoane.
Medicul Monica Cardos, 33 de ani, care lucra pentru SMURD din 1997, asistentul Ferenczi Csongar, 24 de ani, precum si pilotul Lucian Huzdup, 42 de ani, tata a doi copii, si comandantul navei, Nicolae Marian, unul dintre putinii piloti romani cu drept de zbor pe timp de noapte. Toti patru si-au pierdut viata.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.